Судом встановлено, що позивач отримувала пенсію за віком та була переміщена з тимчасово окупованої території Донецької області, де постійно проживала у Хмельницькій області у зв`язку з чим була взята на облік як особа, переміщена з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції. В подальшому позивачка перемістилася до м. Шепетівка, що підтверджується даними довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Рішенням виконавчого комітету Шепетівської міської ради позивачці було відновлено виплату пенсії лише 01.12.2016 р., так як підтверджене її місце проживання в м. Шепетівка.
За наведених обставин, позивачці не виплачена пенсія за період з 01.06.2016 року по 01.11.2016 року, тому вона звернулася до відповідача із заявою про відновлення виплати пенсії за вказаний період. Однак, відповідач відмовив у задоволенні вказаної заяви, тому вона була змушена звернутися до суду.
Відповідно до постанови Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07 червня 2017 року Шепетівське об’єднане управління Пенсійного фонду України зобов'язано нарахувати та виплатити позивачу пенсію за період з 01.06.2016 р. по 30.11.2016 р.
Однак, відповідач був не згідний з думкою суду, а тому подав апеляційну скаргу на рішення Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07.06.2017 року.
Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.09.2017 року апеляційну скаргу Шепетівського об’єднаного управління Пенсійного фонду України було задоволено. Постанову Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07.06.2017 року було скасовано.
З таким рішенням позивач П. не погодилась, про що подала касаційну скаргу.
Колегія суддів Верховного суду, дослідивши усі обставини справи дійшли до висновку, що припинення виплати пенсії позивачці відбулося за відсутності підстав, передбачених ст. 49 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» або підстав, передбачених іншим законом.
Крім того, постанови Кабінету Міністрів України «Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» від 08.06.2016 року, № 356 та «Порядок оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи» від 01.10.2014 р. № 509 є підзаконними нормативно-правовими актами і за правилами ст. 4 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» не можуть визначати умови, норми та порядок пенсійного забезпечення, відповідно скасування довідки про взяття позивача на облік внутрішньо переміщеної особи саме по собі не може бути підставою для припинення виплати пенсії.
Тому, постанова Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.09.2017 року була скасована, а постанова Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 07.06.2017 року залишена в силі.
За повідомленням прес-служби суду