Учасники заходу пояснили, що пішли на цей крок, оскільки нині ключові норми Галузевої угоди не виконуються, а керівництво АТ «Українська залізниця», на їхню думку, самостійно, без втручання Кабміну – єдиного акціонера товариства, не може створити умови для продуктивної праці, підвищення добробуту працівників, зниження високого «градусу» соціальної напруги в трудових колективах.
Профспілка вимагає від КМУ зобов’язати правління АТ «Укрзалізниця» ухвалити рішення про підвищення годинних тарифних ставок і посадових окладів працівникам товариства (крім вищого керівництва) з 1 квітня 2019 року не менше ніж на 25 %; виплатити у першому півріччі 2019 року винагороди за підсумками роботи у 2018 році у розмірі не менше 50 % місячної тарифної ставки, посадового окладу; встановити з 1 вересня 2019 року суми добових витрат при відрядженні працівників у межах України у розмірі 200 грн.
Вони також вимагають не проводити протягом року зменшення чисельності працівників у товаристві з причини відсутності належного контингенту на обсяг виконуваних робіт. Виступають за прискорення розробки колективного договору між АТ «Українська залізниця» та спільним представницьким органом профспілок, вимагають профінансувати оздоровчу кампанію в обсягах не менше попереднього року, включаючи організацію дитячого оздоровлення.
Представники профспілки також вимагають провести розрахунки нормативної чисельності працівників на обсяги роботи з урахуванням норм праці у регіональних філіях, забезпечити достовірний облік робочого часу, в тому числі часу роботи позанормово та у вихідні дні.
На думку учасників акції, уряд має вжити заходи щодо зменшення заробітної плати керівництва “Укрзалізниці” до рівня зарплати робітника І розряду.
Крім того, вони вимагають передбачити у Держбюджеті кошти на будівництво і реконструкцію магістральних залізничних ліній, об’єктів мобілізаційного призначення, придбання залізничного рухомого складу для перевезення пасажирів у поїздах далекого та місцевого сполучення.
Представники профспілки переконані у тому, що треба зменшити фінансове навантаження на АТ «Укрзалізниця» за рахунок встановлення мінімального рівня податку на землю, що передбачено ст. 6 Закону України «Про залізничний транспорт». Варто залишити чистий прибуток, отриманий АТ «Укрзалізниця» за результатами роботи за 2018 рік.
Участь у акції протесту взяли близько 3,5 тис. залізничників зі всієї України.