"Сьогодні в нашій мережі стався технічний збій, у результаті якого можуть бути недоступні послуги зв`язку та доступу в інтернет у частини абонентської бази.
Спеціалісти компанії працюють над усуненням проблеми.
Приносимо абонентам вибачення за тимчасові складнощі та дякуємо за розуміння." - написали у Київстарі.
Збій також вплинув на роботу українських бізнесів. Не працюють деякі термінали та банкомати.
Причиною масового технічного збою в роботі найбільшого мобільного оператора «Київстар» стала хакерська атака на ядро мережі. Це підтвердила компанія на своїх сторінках.
Сьогодні вранці ми стали мішенню потужної хакерської атаки. Вона спричинила технічний збій, у результаті якого тимчасово недоступні послуги мобільного зв’язку та доступу в інтернет.
Звісно, для нас це — виклик. Але зараз для фіксації обставин та наслідків протиправного втручання у діяльність мережі ми:
- залучили представників правоохоронних органів та спеціальних державних служб;
- працюємо над усуненням наслідків для якнайскорішого відновлення зв’язку.
Найважливіше, що станом на зараз персональні дані абонентів не скомпрометовані. Ми щиро перепрошуємо за тимчасові незручності та дякуємо за розуміння. Наша команда обов’язково надасть компенсацію тим абонентам, які не мали зв'язку або не могли скористатися нашими сервісами. Так, наші вороги — підступні. Але ми готові зустрітися з будь-якими труднощами, подолати їх та продовжувати працювати для українців.
Гендиректор мобільного оператора "Київстар" Олександр Комаров заявив, що терміни відновлення роботи сервісів оператора незрозумілі. Про це він сказав у своєму відеозверненні.
"Війна з Росією має багато вимірів і один з них - у кіберпросторі. На жаль, сьогодні вранці Київстар став ціллю надвотужної хакерської атаки в результаті якої тимчасово недоступні послуги зв’язку та доступ до інтернету.Поки що терміни відновлення сервісів остаточно незрозумілі", - зазначив бізнесмен.
Він додав, що компанія працює над усуненням наслідків атаки для якнайшвидшого відновлення зв’язку.
В ефірі телеканалу «Ми-Україна» Комаров сказав, що хакерська атака була дуже потужною. Частина віртуальної ІТ-інфраструктури зруйнована — це означає втрату доступу до деяких систем компанії. Комаров вважає, що за атакою стоять росіяни. Їхня мета — завдати максимального руйнування віртуальній інфраструктурі. Частково вони досягли мети, додав СЕО компанії.
Vodafone заявив про затримки платежів. Через збій в роботі мобільного оператора «Київстар» про сплеск трафіку та затримки платежів повідомив оператор Vodafone.
«У зв’язку з технічною аварією та зупинкою роботи мережі на боці «Київстара», спостерігаємо сплеск трафіку на системах Vodafone. У тому числі є значне збільшення навантаження на систему приймання платежів. Через це можливі затримки зарахування платежів на баланс, а також таймаути чи помилки на платіжних сторінках при виконанні поповнення", – йдеться у повідомленні.
Monobank також зазнав масованої DDoS атаки. Про це повідомив співзасновник фінустанови Олег Гороховський у Telegram. Однак станом на цей час, атаку вдалось відбити.