Глобальна мережа міст, що навчаються ЮНЕСКО, — це міжнародна мережа міст, які успішно сприяють навчанню впродовж життя у своїх громадах. Він включає 294 міста з усього світу, які діляться натхненням, ноу-хау та передовим досвідом.
«З огляду на те, що більше половини людства живе в містах, міста мають повноваження керувати політикою навчання впродовж життя, впроваджуючи та підтримуючи місцеві ініціативи та вносячи зміни знизу вгору», — сказала Генеральний директор ЮНЕСКО Одрі Азуле. «Новоприйняті навчальні міста ЮНЕСКО мають багатий досвід і зобов’язання забезпечити, щоб право на освіту стало реальністю для людей будь-якого віку».
Основними передумовами для того, щоб стати містом, що навчається, є рішуча прихильність мера та міської адміністрації навчанню впродовж життя, а також досвід передового досвіду та політичних ініціатив.
Об’єднання освітніх, професійних і культурних закладів і залучення широкого кола партнерів, таких як представники державного сектору, організації громадянського суспільства та роботодавці, є ключовою особливістю освітніх міст ЮНЕСКО. Вони ефективно мобілізують ресурси в кожному секторі для сприяння інклюзивному та якісному навчанню, від базової до вищої освіти.
Міста, що навчаються, покращують розширення можливостей та соціальну інтеграцію, економічний розвиток та культурне процвітання, зокрема:
- ефективно мобілізують свої ресурси у кожному секторі для сприяння інклюзивному навчанню від базової до вищої освіти
- пожвавлюють навчання у сім’ях та громадах
- полегшують навчання на робочому місці
- розширюють використання сучасних технологій навчання
- підвищують якість та досконалість у навчанні
- виховують культуру навчання протягом усього життя
Станом на сьогодні, до Глобальної мережі входять 6 українських міст: Мелітополь, Нікополь, Новояворівськ, Київ, Нетішин та Полтава.
За матеріалами Урядового Порталу та UNESCO Global Network of Learning Cities