Юних лісівників Шепетівщини відзначили на обласному семінарі

Автор Олена Зотова 27 лютого 2016, 00:38
25 лютого 2016 року у Хмельницькому обласному управлінні лісового та мисливського господарства відбувся семінар-практикум керівників учнівських лісництв області «Організація діяльності учнівських лісництв на базі навчальних закладів та лісогосподарських підприємств».
Відкриваючи семінар, головний лісничий, перший заступник начальника Хмельницького обласного управління лісового господарств Володимир Михайлович Хоптинець наголосив на важливості практичної діяльності дитячих творчих об’єднань лісогосподарського профілю, успіх якої залежить від якості співпраці педагогів з лісівниками, навчання юних лісівників і залучення їх до участі у лісогосподарських заходах та природоохоронній діяльності, забезпечення обдарованим дітям можливості виконання тематичних науково-дослідницьких робіт на базі лісництв, проведення в закладах освіти профорієнтаційної роботи серед учнівської молоді на лісівничі професії.

Яскравим прикладом ефективності цього напрямку навчально-виховної роботи, яку забезпечують педагоги спільно з лісівниками Хмельниччини, назвав діяльність зразкового учнівського лісництва Пліщинської ЗОШ І-ІІІ ст. Шепетівського району – переможця 2-х Всеукраїнських зльотів юних лісівників і VІ та Х Міжнародного юніорського лісового конкурсу учнівської і студентської молоді в РФ, учнівських лісництв Богдановецької ЗОШ І-ІІ ст. Деражнянського району, Михлянської ЗОШ І-ІІІ ст. Ізяславського району, Кадиєвецької ЗОШ І-ІІІ ст. Кам’янець-Подільського району, Буртинської ЗОШ І-ІІІ ст. Полонського району, Сковородківської ЗОШ І-ІІІ ст. Старокостянтинівського району, Масівецької ЗОШ І-ІІ ст. Хмельницького району, Полянської ЗОШ І-ІІІ ст. Шепетівського району, Вишнівчицької ЗОШ І-ІІІ ст. та Жабинецької ЗОШ І-ІІ ст. Чемеровецького району.

Проведений 8-11 вересня 2015 року на базі закладів освіти і лісогосподарських підприємств Хмельниччини ІХ Всеукраїнський зліт учнівських лісництв загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладів, у якому брали активну участь делегації з 22-х областей держави, був чудовим прикладом взаєморозуміння й ефективної співпраці освітян і лісівників нашого краю та став знаковою віхою в історії юних лісівників України і їх наставників-лісогосподарів.

У своїх виступах учасники семінару – Зведенюк Микола Андрійович, керівник зразкового учнівського лісництва «Пліщинське», вчитель хімії Пліщинської ЗОШ І-ІІІ ст. Шепетівського району, Григоров Ігор Миколайович, керівник учнівського лісництва, директор Масівецької ЗОШ І-ІІ ст. Хмельницького району, Проценко Галина Дмитрівна, керівник учнівського лісництва, вчитель біології Буртинської ЗОШ І-ІІ ст. Полонського району та ряд їх колег з навчальних закладів області підкреслювали, що діяльність учнівського лісництва у школі значною мірою забезпечує поглиблення біологічних знань учнів, розширення дитячого наукового світогляду, розвиток естетичних відчуттів, формування у неповнолітніх екологічної культури та трудових умінь і навичок, що в кінцевому результаті – позитивно впливає на формування гармонійно розвинутої особистості.

Вивчаючи різнобічні функції лісу та складні взаємини між його компонентами, учні простежують прямий зв’язок між біогеоценозом лісу і врожайністю сільськогосподарських культур (попередження ерозії ґрунтів, збереження вологи в ґрунті, зменшення сили вітру, пом’якшення клімату тощо), а, вивчення місцевих деревних і чагарникових порід та інших лісових рослин і тварин, розуміння народногосподарського значення лісових ресурсів для економіки й побуту людей, підводить дітей до висновку, що ліс – це основа життя і добробуту людства, ліс – наше багатство.

Глибоке усвідомлення цього спонукає неповнолітніх до здобування нових знань про ліс, прагнення охороняти та захищати ліс від негативного впливу абіотичних, біотичних та антропогенних факторів. В учнівських лісництвах вони проводять дослідницьку роботу з лісовими культурами за завданнями вчених, виконують лісовідновлювальні роботи, висаджують захисні лісосмуги, заліснюють береги річок, озер, схили ярів; охороняють та розселяють мурашники, приваблюють птахів, дбають про лісових звірів тощо.

Виконуючи таку важливу природоохоронну та дослідницьку роботу в галузі лісового господарства, спілкуючись з природою, відчуваючи себе частинкою природи, учні починають усвідомлювати власну причетність до її захисту і збереження, під впливом дорослих у них зароджується почуття персональної відповідальності за екологічний стан лісової флори та фауни, виникає й утверджується бажання оволодіти фахом лісівника і зробити свій власний внесок у розбудову лісогосподарської галузі України.

Враховуючи гостру потребу навчальних закладів області в організаційно-методичному забезпеченні діяльності учнівських лісництв, Хмельницьким ОЕНЦУМ спільно з колегами і лісівниками підготовлено ряд змістовних розробок з цього напрямку навчально-виховної роботи, які отримав у електронному варіанті кожен учасник семінару. Також презентовано нарис про діяльність лісництв ДП «Шепетівський лісгосп» і юних лісівників краю «Живі смарагди Шепетівщини».

Збірку методичних рекомендацій та документів з питань організації діяльності учнівських лісництв на допомогу їх керівникам і педагогічним працівникам навчально-виховних закладів області складено на основі чинних нормативних документів та інформаційно-методичних матеріалів Національного ЕНЦУМ МОН України, окремих методичних розробок, а також матеріалів з досвіду роботи колег з Харківщини, Волині, Кіровоградщини, Черкащини, Сумщини, Рівненщини, Вінницької обласної СЮН, Житомирського, Івано-Франківського, Львівського і Хмельницького обласних еколого-натуралістичних центрів учнівської молоді та кращих учнівських лісництв загальноосвітніх і позашкільних закладів нашого краю.
У збірці методичних рекомендацій, адресованих керівникам закладів освіти, учнівських лісництв і профільних гуртків, наводяться нормативні документи, примірники документації, матеріали і поради щодо оформлення кабінетів лісу, про зміст природоохоронної роботи в учнівському лісництві й охорони праці його вихованців, ведення профорієнтаційної роботи серед школярів на лісогосподарські професії, умови проведення профільних еколого-натуралістичних акцій, програми роботи гуртків юних лісівників і юних лісівників-дендрологів, що можуть діяти на базі учнівського лісництва, раціонально й змістовно його доповнюючи, та програма шкільного курсу з основ лісового господарства, тематичні розробки навчальних занять і масових заходів тощо.

Враховуючи важливість функціонування учнівських лісництв, як однієї з ефективних форм позакласної і позашкільної та профорієнтаційної роботи в навчально-виховних закладах, організатори семінару та його учасники загострювали увагу на окремих аспектах організаційної роботи, необхідності якісного покращення матеріальної бази кабінетів лісівництва, поглиблення співпраці педагогів і лісівників та пропагування її здобутків у ЗМІ, створення бюджетних гуртків на базі учнівських лісництв та матеріальному стимулюванні праці їх керівників. Також висловлювались щирі сподівання на досягнення нових успіхів і здобутків у спільній справі навчання й виховання майбутніх господарів лісу.
Останнє редагування 27 лютого 2016, 00:44
0
репостів
0
репостів