Найчисельнішою групою є предмети декоративно-прикладного мистецтва. Сюди входять поробки з металу, фаянсу та порцеляни, ткацькі вироби, різноманітна обробка дерева: різьблення, випалювання, інкрустація і т. і. Слід зауважити, що майже всі дарунки належать до так званого тріумфального стилю з характерною для нього радянською символікою.
Світ подарунків відображає не тільки особисті якості і смак дарувальника, але й багато інших характеристик: рівень суспільної свідомості, конкретну соціально-політичну ситуацію. Тому всі підношення розкривають напрямки формування особистості усіма можливими ідеологічними засобами. Цим пояснюється присутність майже на кожному предметі портрету М.О. Островського. Десятикратно, анфас і в профіль, тиражирується образ М. О. Островського, як людини-легенди, символу епохи. Наприклад, всі без винятку вази, незважаючи на матеріал з якого вони виготовлені, супроводжуються портретом Островського, символікою та іншими атрибутами політичної системи того часу.
Серед декоративно-прикладних виробів велику групу складають сувеніри різного призначення: настінні і настільні, прикраси, макети виробничих агрегатів, пам’ятні медалі та знаки. Кожний дарунок розглядається, насамперед, як певний знаковий символ. Так, щоб підкреслити письменницькі досягнення Островського, часто зображується книга, а сам Островський в образі героя – червоноармійця.
Серед декоративно-прикладних виробів велику групу складають сувеніри різного призначення: настінні і настільні, прикраси, макети виробничих агрегатів, пам’ятні медалі та знаки. Кожний дарунок розглядається, насамперед, як певний знаковий символ. Так, щоб підкреслити письменницькі досягнення Островського, часто зображується книга, а сам Островський в образі героя – червоноармійця.