Це проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо подальшого зміцнення фінансової спроможності громад» №5066 від 15.02.2021 (ініціатори: народні депутати Галина Васильченко, Володимир Цабаль, Роман Лозинський, Наталія Піпа та ін.) та проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо збільшення відсотку зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів місцевого самоврядування» №5066-1 від 04.03.2021 (ініціатори: народні депутати Ростислав Тістик, Микола Задорожній, Олена Шуляк, Віталій Безгін та ін.).
«Законопроектами №5066 та №5066-1 пропонується збільшити, починаючи із 2022 року, відсоток зарахування ПДФО до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад із 60 до 65 відсотків. Законопроект №5066 передбачає таке збільшення для бюджетів громад за рахунок відповідного зменшення відсотка зарахування податку до державного бюджету, а законопроект №5066-1 – за рахунок відповідного зменшення відсотка зарахування податку до обласних бюджетів» - пояснив консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Гриневич.
АМУ відзначає, що законопроекти №5066 та №5066-1 є збалансованими та враховують інтереси як державного бюджету, так і місцевих бюджетів. Для громад збільшення відсотку зарахування ПДФО із 60 до 65 відсотків – це отримання додаткового обсягу фінансового ресурсу в обсязі 11,1 млрд. гривень. Консультант із бюджетних питань Хмельницького регіонального відділення Асоціації міст України Юрій Гриневич повідомив, що за підрахунками АМУ, якщо один із запропонованих законопроектів буде прийнято, бюджети громад Хмельниччини у 2022 році можуть отримати додатково понад 394 млн. грн.
«Для багатьох громад ПДФО – це один із найбільших джерел наповнення місцевого бюджету. Так, для прикладу приріст надходжень ПДФО до бюджету громади у 2022 році у порівнянні із 2021 року складе:
- 7 млн. 304 тис. грн. для Полонської міської територіальної громади;
- 7 млн. 787 тис. грн. для Красилівської міської територіальної громади
- 7 млн. 981 тис. грн. для Дунаєвецької міської територіальної громади;
- 7 млн. 987 тис. грн. для Городоцької міської територіальної громади;
- 8 млн. 321 тис. грн. для Славутської міської територіальної громади;
- 9 млн. 390 тис. грн. для Волочиської міської територіальної громади;
- 11 млн. 309 тис. грн. для Шепетівської міської територіальної громади;
- 14 млн. 692 тис. грн. для Старокостянтинівської міської територіальної громади;
- 15 млн. 407 тис. грн. для Нетішинської міської територіальної громади;
- 25 млн. 231 тис. грн. для Кам’янець-Подільської міської територіальної громади;
- 90 млн. 383 тис. грн. для Хмельницької міської територіальної громади;
- 6 млн. 439 тис. грн. для Чемеровецької селищної територіальної громади;
- 4 млн. 012 тис. грн. для Гуменецької сільської територіальної громади;
- 4 млн. 297 тис. грн. для Летичівської селищної територіальної громади;
- 5 млн. 775 тис. грн. для Теофіпольської селищної територіальної громади;
- 5 млн. 887 тис. грн. для Новоушицької селищної територіальної громади.
Це найбільші показники. Але варто зазначити, що приріст відбудеться абсолютно для всіх 60 громад Хмельницької області. Вважаємо, що таке збільшення буде гарним ресурсом для розвитку громад. Адже, пандемія та фінансування делегованих державою повноважень із фінансування пільг, освіти та медицини із місцевих бюджетів не дозволяють ОМС у повній мірі реалізовувати необхідні соціальні та інфраструктурні проекти» - наголосив фахівець.
Асоціація міст України