Одним з критерієм відбору платників податків, які реалізовують підакцизну продукцію, для проведення фактичних перевірок є обсяг проведених операцій через реєстратори розрахункових операцій. Відповідно до Інформаційних баз Державної податкової служби України у червні-серпні поточного року, на 511 торгових об’єктах, через які здійснюється реалізація підакцизної продукції, середньомісячні виторги проведені через реєстратори розрахункових операцій, становили менше 5,0 тис. гривень. Вказана інформація може свідчити про приховування суб’єктами господарювання реального обсягу розрахункових операцій.
Так, кожний господарський об’єкт потребує мінімальних витрат:
- 5,0 тис. грн – заробітна плата 1 працівника (мінімальна заробітна плата);
- не менше 1,0 тис.грн – утримання об’єкту торгівлі (послуг): оренда приміщення, комунальні платежі, земельний податок тощо;
- 0,3-0,5 тис. грн – обслуговування реєстратора розрахункових операцій;
- 0,7-0,9 тис. грн – ліцензії та дозвільні документи.
Враховуючи значну кількість господарських об’єктів із середньомісячними виторгами нижчими за 5,0 тис.грн, ГУ ДПС у Хмельницькій області здійснюватиме відносно таких об’єктів контрольно-перевірочні заходи, в тому числі фактичні перевірки із проведенням хронометражів повноти відображення розрахункових операцій, з метою встановлення реальних виторгів проведених через РРО та повноти сплати акцизного податку.
З початку 2020 року ГУ ДПС у Хмельницькій області проведено 102 фактичні перевірки суб’єктів господарювання, які декларували середньомісячні виторги через РРО менше 5,0 тис. грн, за результатами, яких донараховано 803,4 тис. гривень. Крім того, середньомісячні виторги на перевірених об’єктах торгівлі збільшилися на 5-7 тис. гривень.