Тенденцією останніх років є значне перевищення кількості робіт з вивантаження несамохідних одиниць рухомого складу у порівнянні з їхнім завантаженням.
Так, якщо за 9 місяців 2020 року на станції вивантажили 1562 вагони, то завантажили лише 202.
За словами Михайла Валерійовича, основні обсяги робіт пов’язані з надходженням цистерн із скрапленим газом для ПрАТ «Шепетівкагаз», а також транспортуванням дизпалива для нафтобази. А ще (здебільшого з напіввагонів) вивантажуються добрива, які замовляють ТОВ «Лотівка-Еліт», ПраТ «Шепетівський цукровий комбінат» та різні дрібні суб’єкти господарювання.
У сегменті ж відправлень вантажів цьогоріч є певні зміни.«Традиційної» зернової продукції, каже начальник станції, упродовж 9 місяців року навантажено лише близько тридцяти вагонів. Зате недавно, у вересні–жовтні, із Шепетівки-Подільської у напрямку Румунії «поїхало» близько 50 вагонів з подрібненою деревиною (російською – щепа).
А як щодо «традиційного» металобрухту (у радянські часи його на «Подільській», як відомо, вантажили із сусіднього «Вторчормету» сотнями вагонів щороку)? Тут похвалитися нічим. Сучасні темпи — це лише один заповнений вагон… на місяць.
Втім, здається, що керівництво Укрзалізниці потроху усвідомлює абсурдність ситуації, коли дедалі частіше різні вантажі у нашій державі транспортують автомобільними «фурами», а не вагонами. Тож недавно, як розповів нам Михайло Грищук, Укрзалізниця зменшила тарифи на перевезення деякими типами вагонів («знижки» також залежать і від маршрутів їхніх перевезень).
До речі, роботи із завантаження й розвантаження вагонів на залізниці уже не обов’язково здійснюють технікою Укрзалізниці. Тож хоча станція Шепетівка-Подільська має два вузлових крани, часто її залізничні клієнти «підганяють» до місць загального користування власну техніку і самостійно завантажують-розвантажують вантаж.
А ДП «Шепетівський військовий лісгосп» недавно не лише задіяв навантажувальну техніку на станції, але й доправив туди «сировину» (дерев’яні колоди) й на місці, за допомогою спеціального устаткування, «перебив» на «щепу».
Також на одній із колій ст. Шепетівка-Подільська репортери Шепетівського вісника зауважили незвичний (маленький, якщо порівнювати з типовими) тепловоз з написом «Надежда». Як вдалося дізнатися, ним для ПрАТ «Шепетівкагаз» значно дешевше «підганяти» цистерни із скрапленим газом зі станції, аніж якщо користуватися іншими локомотивами Укрзалізниці.
А ще «Подільська» приймає дизель-потяги за маршрутом Шепетівка–Ланівці. Наразі їх лише дві пари (через «коронавірусні» реалії потяг до Хмельницького і назад поки що не курсує).
Пасажирам (а їх на станції зазвичай «підсідає» не багато, максимум по кілька десятків на рейс) продають квитки у поїздах, тому потреби утримувати квиткову касу на станції немає.
Загалом нині роботу станції Шепетівка-Подільська забезпечують 24 особи, є одна вакансія. Це на 6 штатних одиниць менше, ніж 2015 року. Зокрема, виведені зі штату два прийомоздавачі вантажу і один черговий стрілочного поста.
За матеріалами Шепетівського вісника