Причиною цьому стала акція водіїв автобусів, які не виїхали на рейси. Таким чином вони доєднались до всеукраїнського бойкоту і вимагали зменшення цін на пальне. Зі слів водіїв іноді навіть доводиться працювати в мінус, бо діюча вартість проїзду не покриває витрат.
Яким чином ця акція мала змусити АЗС зменшити ціни важко сказати, єдине що вона принесла - це роздратування пасажирів та збитки через простій.
Треба зауважити, що підвищення цін на пальне здебільшого спричинене подорожчанням нафти та зниженням курсу гривні. Ріст закупівельної ціни на нафтопродукти на 1% спричиняє зростання ціни 1 літра на 10 коп., а зниження курсу національної валюти на 1 грн веде до подорожчання 1 літра пального на 70 – 80 коп. Таким чином ми й отримаємо 3 грн, на які зросла роздрібна ціна.
Не секрет, що майже все паливо в Україні імпортне. Розраховуємося за бензин ми валютою, тому роздрібні ціни на пальне є дуже чутливими до зміни курсу гривні. При цьому зміцнення курсу гривні не веде до швидкого здешевлення пального. Також варто врахувати, що частина податків на пальне, а саме акцизний податок з імпорту, зафіксований в євро. З 1 літра бензину А 95 ми сплачуємо 0.213 євро імпортного акцизу.
Із середини серпня ціна на нафту на світових ринках виросла на 15 %. Своєю чергою, починаючи з середини липня, гривня подешевшала відносно до долара та євро приблизно на 7 % ( приблизно +2 грн). Ці дві тенденції – подорожчання нафти та зниження курсу гривні – і спричинили зростання ціни на паливо.
Частка ж націнки АЗС в структурі ціни палива є відносно незначною та стабільною. За різними оцінками вона становить від 7 до 14 %, залежно від бренду. Також до 5-6 % становлять логістичні витрати. Значно більшу частку займають податки – 35 % – та закупівельна ціна бензину – 47%. Саме ці два компоненти напряму залежать від курсу гривні.