Розділ Бізнес

У Шепетівці годину не ходив громадський транспорт

Автор 11 жовтня 2018, 11:17
У Шепетівці годину не ходив громадський транспорт Фото Олександра Булаєвського

Сьогодні вранці на автобусних зупинках міста було помічено незвично велике скупчення людей. Впринципі громадський транспорт Шепетівки і так не надто пунктуальний, але на цей раз автобус доводилось чекати цілу годину.

Причиною цьому стала акція водіїв автобусів, які не виїхали на рейси. Таким чином вони доєднались до всеукраїнського бойкоту і вимагали зменшення цін на пальне. Зі слів водіїв іноді навіть доводиться працювати в мінус, бо діюча вартість проїзду не покриває витрат.

Яким чином ця акція мала змусити АЗС зменшити ціни важко сказати, єдине що вона принесла - це роздратування пасажирів та збитки через простій.

Треба зауважити, що підвищення цін на пальне здебільшого спричинене подорожчанням нафти та зниженням курсу гривні. Ріст закупівельної ціни на нафтопродукти на 1% спричиняє зростання ціни 1 літра на 10 коп., а зниження курсу національної валюти на 1 грн веде до подорожчання 1 літра пального на 70 – 80 коп. Таким чином ми й отримаємо 3 грн, на які зросла роздрібна ціна.

Не секрет, що майже все паливо в Україні імпортне. Розраховуємося за бензин ми валютою, тому роздрібні ціни на пальне є дуже чутливими до зміни курсу гривні. При цьому зміцнення курсу гривні не веде до швидкого здешевлення пального. Також варто врахувати, що частина податків на пальне, а саме акцизний податок з імпорту, зафіксований в євро. З 1 літра бензину А 95 ми сплачуємо 0.213 євро імпортного акцизу.

Із середини серпня ціна на нафту на світових ринках виросла на 15 %. Своєю чергою, починаючи з середини липня, гривня подешевшала відносно до долара та євро приблизно на 7 % ( приблизно +2 грн). Ці дві тенденції – подорожчання нафти та зниження курсу гривні – і спричинили зростання ціни на паливо. 

Частка ж націнки АЗС в структурі ціни палива є відносно незначною та стабільною. За різними оцінками вона становить від 7 до 14 %, залежно від бренду. Також до 5-6 % становлять логістичні витрати. Значно більшу частку займають податки – 35 % – та закупівельна ціна бензину – 47%. Саме ці два компоненти напряму залежать від курсу гривні.

Останнє редагування 12 жовтня 2018, 02:07
0
репостів
0
репостів