Розділ Шепетівка

Служба в органах місцевого самоврядування

Автор Лідія Курбацька 18 січня 2012, 09:55

Служба в органах місцевого само­врядування — це професійна на постійній основі діяльність громадян України, які займають посади в орга­нах місцевого самоврядування, спря­мована на реалізацію територіальною громадою своїх прав.

Посадовою особою місцевого са­моврядування є особа, яка має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок державного бюджету.

Посадами в органах місцевого са­моврядування є виборні посади, на які особи обираються територіальною громадою, виборні посади, на які оби­раються або затверджуються особи відповідною радою, а також посади, на які особи призначаються міським го­ловою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою за­конодавством України.

Відповідно до статті 12 Закону Ук­раїни «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова обирається відповідною територіальною громадою на основі загального рівного, прямого виборчого права і здійснює свої повно­важення на постійній основі.

Згідно зі статтею 50 Закону України «Про місцеве самоврядування в Ук­раїні» секретар міської ради обираєть­ся за пропозицією міського голови відповідної ради з числа її депутатів на строк повноважень ради і працює в раді на постійній основі. Повноваження сек­ретаря міської ради закінчуються од­ночасно із закінченням депутатських по­вноважень у день відкриття першої сесії нового скликання.

Персональний склад виконавчого комітету міської ради відповідно до статті 51 Закону України «Про місце­ве самоврядування в Україні затверд­жується міською радою за пропозицією міського голови. До складу виконав­чого комітету входять, зокрема, міський голова, секретар міської ради, заступ­ники міського голови з питань діяль­ності виконавчих органів ради, керу­ючий справами виконавчого комітету міської ради.

Прийняття на посади заступників міського голови з питань діяльності ви­конавчих органів ради та керуючого справами виконавчого комітету міської ради здійснюється відповідно до ст. 10 Закону України «Про службу в орга­нах місцевого самоврядування» шля­хом затвердження відповідною радою.

Після закінчення повноважень міської ради, міського голови виконав­чий комітет відповідно до статті 51 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Ук­раїні» здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету. Повноваження заступників міського голови з питань діяльності виконавчих органів та керуючого справами виконавчого комітету  закінчується після сформування нового складу виконавчого комітету.

На посади керівників управлінь, відділів та інших працівників виконко­му міської ради відповідно до ст. 10 ЗУ «Про службу в органах місцевого са­моврядування» прийняття здійснюєть­ся шляхом призначення їхміським го­ловою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою за­конодавством України.

З метою набуття практичного дос­віду, перевірки професійного рівня і ділових якостей працівників, які пре­тендують на посаду державного служ­бовця чи посадової особи місцевого самоврядування, може проводитися їх стажування у державному органі, органі місцевого самоврядування терміном до двох місяців. Стажування про­ходять як особи, що вперше претенду­ють на посаду державного службовця чи на службу в органах місцевого са­моврядування, так і ті державні служ­бовці та посадові особи, які бажають зайняти більш високу посаду.

Служба в органах місцевого само­врядування відповідно до ст. 20 ЗУ «Про службу в органах місцевого самовря­дування» (крім загальних підстав, пе­редбачених Кодексом законів про пра­цю України) припиняється на підставі і в порядку, визначених законами Ук­раїни «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», а також у разі відмови посадової особи місце­вого самоврядування від складання Присяги, порушення умов реалізації права на службу в органах місцевого самоврядування, неподання відомостей або подання посадовою особою не­правди вих відомостей щодо її доходів у встановлений термін, виявлення або виникнення обставин, що перешкод­жають перебуванню на службі, чи не­дотримання вимог, пов’язаних із про­ходженням служби в органах місцево­го самоврядування, досягнення поса­довою особою місцевого самовряду­вання віку перебування на службі.

Громадяни України, які вперше приймаються (обираються) на службу в органи місцевого самоврядування, складають Присягу і підписують її текст, визначений у ст. 11 ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування».

При прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування присвою­ються ранги відповідно до зайнятої посади, рівня професійної кваліфікації і результатів роботи. Особам, які при­значаються на посади з випробуваль­ним строком, ранги присвоюються після його закінчення за результатами роботи. Черговий ранг присвоюється за умови якщо посадова  особа успішно відпрацювала на займаній посаді не менш як два роки з урахуванням часу присвоєння попереднього рангу.  Посадова особа місцевого самоврядуван­ня може бути позбавлена рангу лише за вироком суду.

Ст. 12 ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування» встанов­лено обмеження щодо прийняття на службу в органи місцевого самовряду­вання та її проходження. Ці обмежен­ня обумовлені особливостями служби і сприяють забезпеченню ефективної діяльності з виконання повноважень посадових осіб, запобіганню можли­вим зловживанням службовим стано­вищем, створенню умов для незалеж­ної професійної діяльності.

Ознайомлення з обмеженнями, по­в’язаними з прийняттям на службу в органи місцевого самоврядування та проходженням служби, є необхідною умовою при прийнятті на службу. Не­дотримання будь-якого з цих обмежень є підставою д ля відмови у прийнятті на посаду в органи місцевого самовряду­вання. Виявлення або виникнення об­ставин, що перешкоджають перебу­ванню на службі, чи недотримання ви­мог, пов’язаних із проходженням служ­би в органах місцевого самоврядуван­ня, є підставою для припинення служ­би відповідно до ст. 20 Закону України «Про службу в органах місцевого са­моврядування».

Задля оцінки ділових та професій­них якостей, а також кваліфікації по­садових осіб посадові особи раз на чо­тири роки підлягають атестації та що­річно проводиться оцінка виконання посадовими особами покладених на них обов’язків і завдань. Щорічна оцінка проводиться з метою поліпшення до­бору й розстановки кадрів, розвитку ініціативи і творчої активності посадо­вих осіб, їх потенціалу, потреб у підви­щенні кваліфікації та особистому роз­витку, планування кар’єри.

Кадровий резерв виконавчого ко­мітету міської ради створюється д/ія зайняття посад та просування служ­бою і затверджується міським голо­вою. До кадрового резерву зарахову­ються особи, які виявили бажання зайняти посаду в органах місцевого самоврядування і мають відповідну кваліфікацію та освіту або здобува­ють її.

Формування кадрового резерву пе­редбачає добір працівників, які спро­можні запроваджувати демократичні цінності правової держави та гро­мадського суспільства, відстоювати права людини і громадянина, мають професійні навички, що ґрунтуються на сучасних спеціальних знаннях і аналі­тичних здібностях для прийняття та успішного виконання управлінських і рішень.    

Лідія Курбацька

Останнє редагування 19 січня 2012, 01:36
0
репостів
0
репостів