Чи потрібно реформувати сучасну школу?
- pruduk
- Автор теми
- Платиновий учасник
- Дописи: 901
- Подяка отримана: 319
Колись вважали грамотною ту людину, яка уміла читати, писати і рахувати. Тепер грамотною є та людина, яка уміє вчитися, довчатися і перевчатися.
Ми не повинні втратити доступність до якісної освіти. Важливо, аби не було драматичних відмінностей між школою великого міста і школою маленького села. І та, і інша мають бути якісними.
Недоосвіченість може з’являтися із кількох джерел. Одне із таких джерел — неефективність навчання та корупція в освіті.
Недоосвіта формується ще у школі. Батьки змушені втручатися у процес навчання і наймати репетиторів для своїх дітей.
Зараз освіта змінюється — від централізованої ієрархізованої моделі до кастомізованої, за якої кожна людина може обирати свій шлях, вкладати у свою освіту й нести відповідальність за свій вибір.
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Відвідувач
Питання стоїть - чи потрібна реформа в школі? Абсолютно любий користувач або гість сайту відповість однозначно позитивно. При цьому над запитанням "а що саме мається на увазі" задумуються буквально одиниці, всі інші погодяться тому що впевнені - реформи на Україні потрібні всюди. Просто так, тому що потрібні.
Якщо розуміти реформи як зміни до кращого - потрібні однозначно. Якщо розуміти в нашій національній традиції "робити аби щось, лише щоб була видимість змін" - боронь Боже, ми і так вже дореформували ці школи майже до останньої краплі.
Щодо ідей (або насмиканих в інтернеті думок, не знаю) автора теми. З великою натяжкою вони ще б мали якийсь сенс, якби освіта дитини закінчувалася б тільки школою. Тоді дійсно - хоч сам вчи, хоч місяцями с сином природу спостерігай та думай про високе, хоч роками ніхрєна не роби тішачись думкою "він же вміє читати та рахувати, а більш в жимтті нічого не треба". Але є одне але (с). Після школи є училища або ВИШі. І для вступу до них потрібен певний рівень знаннь. От тільки не кажіть про те що сучасна школа їх не дає. Скажу на прикладі своєї дитини: репетитор в свій час знадобився лише з історії. І не тому що школа погано навчила, а тотому що ця історія вельми несподівано переписалась.
Читати - так. Рахувати - в кращому випадку додавати-віднімати в межах сотні. Про "вміють писати" навіть говорити не буду, бо така вже дурниця... І все що вище цього дає дітям саме школа.Сучасні міські діти йдуть до школи, вже вміючи читати, писати і рахувати. Ніякі інші знання, набуті в школі, в дорослому житті не використовуються.
З першими двома пунктами згоден (як і про десятирічку), з третім - однозначно ні. Я взагалі проти профільного навчання в школах, бо цим ми позбавляємо своїх дітей можливості вибору майбутнього в час, коли вони його можуть зробити усвідомлено, а не тому що "мама сім років назад хотіла зробити з мене англічанина".На мою думку, такі реформи б не завадили:
1. Віддавати дитину в школу не раніше 7 років.
2. Зробити дошкільну підготовку обов`язковою (вдома, чи в дошкільному закладі). Щоб діти приходили в 1 клас однаково підготовлені.
3. Профільність класів запроваджувати якомога раніше. І дещо спростити вивчення непрофільних предметів.
Взагалі я б в ідеалі повернувся до радянської системи. Коли профілювання відбувалось вже в ВИШах. Коли дитина після школи могла обрати любу освіту, а не лише ту що була забита в профілі з першого класу, і не тому що їй це подобається, а тому що вона просто не може піти де-інде.
Але чудово розумію що це утопія. Бо після цієї школи вона не вступись в нинішній системі ні до якого інституту...
Так що якщо реформувати то не тільки школу, а всю систему освіти. А це, повторююсь - утопія.
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Mihailo-Voronchuk-JW-odnoklassniki
- Учасник-експерт
- Дописи: 121
- Подяка отримана: 13
+1І що далі? пише: Автор, як завжди, в своїй позиції: наведе купу тексту але не скаже а чого, власне, він хоче)))
З першими двома пунктами згоден (як і про десятирічку), з третім - однозначно ні. Я взагалі проти профільного навчання в школах, бо цим ми позбавляємо своїх дітей можливості вибору майбутнього в час, коли вони його можуть зробити усвідомлено, а не тому що "мама сім років назад хотіла зробити з мене англічанина".
Взагалі я б в ідеалі повернувся до радянської системи. Коли профілювання відбувалось вже в ВИШах. Коли дитина після школи могла обрати любу освіту, а не лише ту що була забита в профілі з першого класу, і не тому що їй це подобається, а тому що вона просто не може піти де-інде.
Але чудово розумію що це утопія. Бо після цієї школи вона не вступись в нинішній системі ні до якого інституту...
Так що якщо реформувати то не тільки школу, а всю систему освіти. А це, повторююсь - утопія.
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- pruduk
- Автор теми
- Платиновий учасник
- Дописи: 901
- Подяка отримана: 319
1. Віддавати дитину в школу не раніше 7 років.
2. Зробити дошкільну підготовку обов`язковою (вдома, чи в дошкільному закладі). Щоб діти приходили в 1 клас однаково підготовлені.
3. Профільність класів запроваджувати якомога раніше. І дещо спростити вивчення непрофільних предметів. [/quote]
З першими двома пунктами згоден (як і про десятирічку), з третім - однозначно ні. Я взагалі проти профільного навчання в школах, бо цим ми позбавляємо своїх дітей можливості вибору майбутнього в час, коли вони його можуть зробити усвідомлено, а не тому що "мама сім років назад хотіла зробити з мене англічанина".
Взагалі я б в ідеалі повернувся до радянської системи. Коли профілювання відбувалось вже в ВИШах. Коли дитина після школи могла обрати любу освіту, а не лише ту що була забита в профілі з першого класу, і не тому що їй це подобається, а тому що вона просто не може піти де-інде".
І ви вважаєте це реформою? - З 7 років, дошкільна підготовка, 10 класів... Все це вже було і ми його пройшли. Я, в радянські часи, пішов у школу в 6 років, коли в класі були 7-8 річні діти і, як бачите,успішно закінчив десятирічку в 16 років, поступив у ВУЗ за другим разом після 2-х місячних підготовчих курсів і т. д.
Але реформа сучасної школи - це системні зміни як в шкільній так і у вищій освіті...Головне - навчитися вчитись і перевчатися, коли виникає необхідність. А навчальної бази зараз достатньо, було б бажання,здоров'я і капітал як у того. хто навчає, так і у того, кого навчають!
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- GoBLin
- Платиновий учасник
- Все возможно :)
- Дописи: 1290
- Подяка отримана: 231
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- 123456to
- Новачок
- Дописи: 4
- Подяка отримана: 0
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.
- Відвідувач
А я поступив за першим і без ніяких курсів. Теж після десятирічки. Це до чого тут взагалі? Ми міряємося власними досягненнями чи про систему освіти говримо?Петро пише: І ви вважаєте це реформою? - З 7 років, дошкільна підготовка, 10 класів... Все це вже було і ми його пройшли. Я, в радянські часи, пішов у школу в 6 років, коли в класі були 7-8 річні діти і, як бачите,успішно закінчив десятирічку в 16 років, поступив у ВУЗ за другим разом після 2-х місячних підготовчих курсів і т. д.
Ну, якщо відкидати все що вже було, то на біса були ці приклади з дворянами і все таке інше?
Абсолютно точно, було. За часи Радянського Союзу. Коли рівень освіти (рівень, а не кількість дипломів) був ледь не навищий в світі, коли вистачало спеціалістів любого профілю, в тому числі і робітників, коли наші документи про освіту сприймались майже в любій країні, коли їхали вчитися до нас. Було та загуло, бо деякі активісти вирішили що це діло просто необхідно реформувати.
Я ж якраз про це і говорив в першому пості. Ми ж не хочемо як краще, ми хочемо по старій революційній звичці - "до основанья, а затєм ми наш ми новій мір построім"...
Будь-ласка, Увійти або Зареєструйтесь, щоб приєднатись до розмови.