Розмір шрифту: +
2 minutes reading time (373 words)

Педагог - це дослідник, лідер, креативна особистість

 
Головним завдання педагогічних колективів, методичних служб сучасних навчальних закладів  - створити умови для підвищення творчої активності педагогічних кадрів, особистісного та професійного  зростання кожного педагога. Адже,центральною фігурою у модернізації освіти, у рeфoрмувaнні освітнього процесу має стати  педагог-дослідник, педагог-лідер як педагог нової формації - духовно розвинена, соціально зріла, творча особистість, компетентний фахівець, який прoфecійнo володіє всім арсеналом педагогічних засобів, постійно прагне до самовдосконалення та саморозвитку, стимулюючи до цього своїх учнів та студентів.
Високі вимоги до сучасного педагога обумовлені об’єктивними потребами  суспільства,  новими завданнями, які ставить перед нами життя. Сучасний педагог  повинен навчити молодих людей системному мисленню, методам пізнання та самоорганізації, допомогти розкрити власний потенціал, стимулювати та активно використовувати творчі можливості кожної особистості.
Важливою умовою реалізації такого підходу є креативність самого педагога.Які ж риси мають бути  притаманні творчій особистості вчителя, вихователя, керівника освітньої установи? Це, насамперед, високий рівень моральної свідомості, постійний пошук оптимальних оригінальних рішень поставлених завдань, творчий стиль мислення, здатність бачити проблему, виявляти суперечності, творча фантазія, розвинена уява, прагнення досягти ефективного результату за конкретних умов праці, високий рівень загальної культури.Творча особистість педагога завжди характеризується високим рівнем креативності, яскраво вираженими особистісними якостями і здібностями, які сприяють успішній професійній діяльності.
Отже, творчий педагог - це особистість, яка характеризується високим рівнем педагогічної креативності (креативні риси особистості й додатково сформовані мотиви, особистісні якості, здібності, які сприяють успішній творчій педагогічній діяльності), відповідним рівнем знань предмету, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями, уміннями та навичками, які, за сприятливих для педагогічної творчості учителя умов, забезпечують його ефективну педагогічну діяльність і розвитку потенційних творчих можливостей учня чи студента. 
Творчість є необхідною складовою праці педагога. Без неї неможливий педагогічний процес. Творчість педагога специфічна за своєю суттю.Педагог дає науковим фактам, гіпотезам, теоріям нове життя, відкриваючи їм шляхи до розуму і серця своїх учнів, студентів. При цьому творчість - необхідна умова становлення самого педагога, його самопізнання, розвитку і розкриття як особистості. Творчість, розвиваючи здібності, формує педагогічну талановитість учителя.
Слід зазначити, що ефективний розвиток педагогічної творчості і самореалізація педагога можливі тоді, коли система методичної роботи  будується з урахуванням його особистості, віку, стажу, рівня педагогічної майстерності,  ініціативи та здібностей.
Особливого значення набувають ділові педагогічні ігри, лекції-консультації, тренінги, моделювання конкретних ситуацій, розробка проектів. Такі методи формують умови для розвитку творчого потенціалу педагога, дозволяють створити відчуття психологічної безпеки, гри, спонтанності, стимулюють самоаналіз і педагогічну рефлексію та мотивацію до творчої діяльності.
Кращий з кращих...!
Чому беруть хабарі
 

Коментарі

Немає створених коментарів. Будь першим хто залишить коментар.
Вже зарегистрированны? Увійти на сайт
Вівторок, 05 листопада 2024

0
репостів
0
репостів