Щодо продовольчої кризи в Україні говорити зарано. Олександр Ейсмонт, керівник компанії Євротермінал вважає, що її взагалі можна уникнути у майбутньому. Але для цього необхідно терміново змінювати підходи до транзиту товарів та перетину кордонів.
Морські перевезення заблоковані. Український експорт знаходиться у замороженому стані. Особливо це стосується ключових галузей економіки – сільськогосподарська продукція, залізорудна галузь. Поки вирішується питання деблокування українських морських портів необхідно зосередитися на альтернативних логістичних рішеннях.
Наразі вже виникають проблеми з переповненими транзитними, митними майданчиками. Мова про товари, які перевозить приватний бізнес, і які просто не можуть ефективно та швидко проходити розмитнення. До прикладу, один з таких майданчиків Євротерміналу, яким керує Олександр Ейсмонт, зазнав удару під час бомбардувань Одеси. Товари були втрачені. Як би не було простоїв, бізнес заповнив би частину потреб ринку відповідною продукцією. Отже, ми діємо за мирними процедурами у час, коли вони не відповідають реальним викликам.
Диверсифікація логістики ца збільшене навантаження на митницю – Олександр Ейсмонт
Логістика автомобільним транспортом та залізницею щоб бути ефективним замінником морським перевезенням має бути забезпечена спрощеними процедурами. Адже уся кількість товарів, які раніше відвантажувались у портах, тепер зосереджуються на кордонах. Пропускні пункти неспроможні опрацьовувати таку кількість товарів, пояснює Олександр Ейсмонт.
Це створює непотрібні для української економіки загальмовування, щодо забезпечення цивільних потреб громадян. Впливає на створення дефіциту, який у кінцевому рахунку є продуктом бюрократії, а не реальної відсутності можливостей бізнесу задовольнити існуючий попит.
Пропозиція не може стояти на кордоні, коли є незадоволений попит – Олександр Ейсмонт
Щоби гарантувати інсування ринку, необхідно гарантувати ефективний імпорт. Він можливий за відсутності бюрократії, відсутності гальмування непотрібними процедурами саме зараз.
Так, у мирний час важливо витримувати чіткий контроль. Але якщо надлишковий контроль у воєнний час спричиняє багато кілометрові черги на кордоні, унеможливлює потрапляння продукції на ринок вчасно, тоді такий контроль необхідно полегшувати, вважає Олександр Ейсмонт. Це запит споживача, і запит бізнесу.