Історія створення IKEA

В Україні кожен другий чув про бренд ІКЕА, у кожного десятого є хоча б один товар з цього магазину, і не важливо, купив він його сам або отримав в подарунок. З появою ІКЕА, люди, які звикли на всьому економити, змогли за демократичними цінами наповнити меблями, кухонним начинням, аксесуарами для ванної кімнати та передпокої свою квартиру.

Але скільки людей замислюється, набуваючи речі, про історію магазину? Трохи. Тим часом, історія ІКЕА і його творця настільки рясніє цікавими фактами, що ні ознайомитися з нею просто неможливо.delivery service

Про творця торгової мережі ІКЕА - Кампрад Інґвар, чиє ім'я входить в абревіатуру назви магазину, складають легенди і пишуть книги.

У 1926 році в південній частині Швеції, з'явився на світ майбутній підприємець і один з найбагатших людей світу Інгвар Кампрад. Дух торгівлі і тяга до бізнесу була у нього в крові. Його дід, а потім і бабуся володіли власною фірмою ще в 1897 році.

Сам же Інгвар свою першу прибуток отримав від продажу сірників, які замовляв поштою. Далі були різдвяні листівки і настінні картини. Пізніше, роз'їжджаючи по окрузі на велосипеді, він продавав рибу, яку сам же і ловив, благо умови в Швеції дозволяли. Автобусом, в інше місто, відправляв брусницю.

Але для того, що б на світ з'явилася, в майбутньому одна з найбільших в світі корпорацій, Кампраду довелося взяти першу і останню позику, яку він брав у своєму житті. На ці гроші, він виписав з Парижа авторучки, наймодніший і розкуповують товар.

Фірма постачальник зажадала від дистриб'ютора зареєструвати для продажу їх товару власне підприємство. Батько допоміг юному бізнесменові з паперами, в яких говорилося про створення нової компанії під назвою «IKEA». Назва була вибрана не випадково, воно розшифровується як «Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd», тобто ім'я та прізвище самого засновника компанії, назва ферми його батька (Ельмтарюд) і церковного приходу Агуннарюд, де жив і виріс глава майбутньої найбільшої в світі корпорації.

1943 рік - рік відкриття фірми. Товари компанії Інгвар став відправляти поштою, додаючи до основного товару, ручкам і сірників, різні канцелярські дрібниці, засоби від комарів, кишенькові гаманці і нейлонові панчохи для дам.

Через пару років, коли справи в фірмі йшли добре, була стабільний фінансовий результат, Кампрад вирішує розміщувати рекламу товарів своєї фірми в місцевих газетах.

Увага молодого підприємця привертає особливість життя в Швеції: тут меблі для більшості людей є предметом розкоші, через занадто високі ціни. У 1948 році Інгвар Кампрад приходить думка зайнятися торгівлею меблів, що в подальшому і складе основний прибуток корпорації. Довідавшись, де можна придбати найдешевшу меблі, Інгвар домовляється з дрібними меблевими виробниками. В асортименті його магазину з'являється дві моделі - кавовий столик і крісло без підлокітника. Крісло Кампрад назвав «Рут». З тих пір, у кожної речі в магазині було своє ім'я. Звучать на шведський манер назви товарів, що продаються в ІКЕА, придумував сам власник компанії, через його нездатності запам'ятовувати числові артикули.

У той же час зароджується кілька важливих бізнес - принципів Кампрада. Він став поширювати серед своїх покупців невелику брошуру, яка носила назву «Новини IKEA». Саме ця брошура стала прообразом сучасного каталогу ІКЕА. Молодий підприємець відразу дає орієнтування на покупців із середніми і малими доходами. Для цього він замовляє на місцевих меблевих фабриках дешеві моделі. Уже тоді він прийшов до своєї знаменитої формули: «Чим продати 60 стільців за високою ціною, краще знизити ціну і продати 600 стільців».

На початку 50-х років Інгвар Кампрад набуває старий заводик в Швеції, що дозволило поставити на потік виробництво ще більш дешевих меблів для своїх магазинів. Це був нонсенс для країни, де меблі завжди вважалася недешевим товаром. Настільки ризиковий хід не міг залишитися непоміченим для конкурентів. Кампраду оголосили бойкот. Національна шведська асоціація продавців меблів була настільки обурена низькими цінами, встановленими в магазинах ІКЕА, що вмовила кілька магазинів припинити будь-яку співпрацю з брендом IKEA.

Можливо, для іншого бізнесмена такий поворот міг стати трагічним, але не для Інгвара Кампрада і не для бренду ІКЕА. Будь-яка проблема і її рішення - це лише нові витки розвитку компанії. Відмова місцевих постачальників працювати з високоперспективній організацією дозволив вийти їй на світовий рівень і стати найбільшим виробником меблів на всіх континентах.
Крок за кроком Інгвар скорочував витрати компанії.

Спочатку більшу частину деталей для виробництва меблів компанія стала закуповувати у польських постачальників. Далі надійшла відмова від доставки меблів на будинок, що порівняно знизило ціни на і так не дорогу продукцію. Для зручності покупців меблі зробили збірної, комплекти забезпечили доступними і зрозумілими інструкціями.

Наступним пунктом став дизайн. Вид кресляра, відкрутити ніжки свого столу, щоб умістити його в багажнику своєї машини, наштовхнув Кампрада на ідею випускати збірну меблі і знизити витрати на транспортування.

Здійснивши мандрівку по Америці, в 1963 році Інгвар відкриває великий магазин під Стокгольмом. Він врахував досвід, набутий в поїздці, і, застосувавши на практиці, не врахував тільки одного - можливої ​​нестачі товару на полицях магазину. Величезна кількість людей, буквально дочиста, сміли продукцію бренду ІКЕА з полиць магазину. Саме так, зовсім випадково, компанія ІКЕА знайшла формулу успіху, яка забезпечила прибуток корпорації на багато років. Магазин-склад, саме те, що необхідно сучасному покупцеві.

На цьому історія бренду ІКЕА не закінчилася. Виникла необхідність відкривати магазини не тільки у себе на батьківщині, але і за кордоном.

Після магазинів в Стокгольмі і в своєму рідному Ельмхуте, послідували відкриття магазинів в Швейцарії, де меблі так само не була з ряду дешевих товарів; Німеччині; США; Великобританії; Австрії і навіть в Китаї.

На сьогоднішній день бренд ІКЕА - найбільший продавець меблевої продукції в усьому світі. У компанії 237 магазинів в 35 країнах і регіонах. Її принцип роботи досі заснований на продажу меблів, яку можна зібрати без допомоги фахівців. Каталог, що випускається кожен раз об'ємом майже в 400 сторінок, рясніє не тільки товарами, але і ідеями - як ці товари поєднувати в інтер'єрі. Каталог ІКЕА займає третє місце за тиражем в світі, після Біблії та «Гаррі Поттера».

Магазини ІКЕА стали настільки популярні в світі, що навіть якщо товари стануть в них трішки дорожче, потік покупців не вичерпається ніколи.

0
репостів
0
репостів