Шепетівський міський ЦЕНТУМ є незмінним учасником і переможцем конкурсу з 2009 року. Не став виключенням і 2015 рік, за підсумками якого заклад вже вдруге став абсолютним переможцем відкритого Рейтингу якості позашкільної освіти «Золота когорта позашкільників» серед профільних позашкільних закладів країни у категорії «Позашкільні навчальні заклади міського підпорядкування» і нагороджений спеціальним Дипломом «Флагман позашкільної освіти України». Педагогічний колектив ЦЕНТУМ долучився до плеяди прогресивних позашкільників, презентувавши на розсуд журі власний досвід з проведення дослідно-експериментальної роботи. З травня 2014 року на базі закладу діє експериметнальний педагогічний майданчик та проводиться дослідно-експериментальна робота з питання «Формування еколого-етичної компетентності та активної екологічної позиції особистості в умовах позашкільного навчального закладу еколого-натуралістичного напряму» на підставі угоди про науково-методичне співробітництво лабораторії діяльності позашкільних закладів Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України та Шепетівського міського центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. Предметом угоди є спільна діяльність з питань формування еколого-етичної компетентності особистості та експериментальне визначення шляхів підвищення результативності організації навчально-виховного процесу в умовах позашкільного навчального закладу еколого-натуралістичного напряму на основі компетентнісного підходу і особистісної орієнтації з урахуванням світового досвіду та принципів сталого розвитку.
Наукове керівництво дослідженням здійснює Пустовіт Г. П., доктор педагогічних наук, професор, вчений секретар Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України. Науковим консультантом є Скрипник С. В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії і методик природничо-математичних дисциплін і технологій Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Відповідно до визначених завдань дослідно-експериментальної роботи педагогічним колективом закладу проводиться значна навчально-виховна робота, реалізуються соціально-екологічні проекти та програми, які спрямовані на формування природоцентричного характеру екологічної свідомості дітей різного віку.