Що таке Giveaway

Giveaway, він же гів, - це конкурс, в якому відомий блогер, музикант або знаменитість розігрує серед своїх передплатників в Інстаграм призи.

Основна умова участі для передплатників: необхідно підписатися на всіх спонсорів на спеціально створеною конкурсною сторінці.

Механіка гівів виглядає так:

Хто ж ці спонсори

Спонсором може стати абсолютно будь-яка людина або компанія. Умова тільки одна - заплатити за участь.

Як правило, організаторам і блогерам, які проводять гів, абсолютно байдужий контент спонсорів і те, чи відповідає він як мінімум нормам етики.

Якщо проаналізувати спонсорів, які беруть участь в гівах, ми побачимо серед них:

Тобто здебільшого це люди, охочі швидко стати знаменитими, не докладаючи для цього зусиль. Саме тому такі практики, як Євген Черняк, Оскар Хартманн і багато інших, що мають і несуть реальну цінність, ніколи не беруть участь в Giveaway, вважаючи за краще набирати аудиторію хоч і повільно, але органічно.

Скільки коштує участь в гівах

Вартість участі коливається від 3.000 до 70.000 грн. Сумарно на мій акаунт підписалося більше 1 млн. Чоловік, з яких на сьогодні залишилося всього 450.000. При цьому велика частина решти користувачів не бачить мої пости.

Якби я витратив ці гроші на покупку реклами у блогерів, наприклад, через сервіс автоматизованої реклами storiesgain, я б отримав максимум 200-300 тисяч передплатників, але це були б живі, активні користувачі, з абсолютно іншою аудиторією. 

Цілі участі в гівах як такої не було, було бажання розкрутити свій особистий аккаунт.

Динаміку зростання передплатників можна простежити за графіком:

 Без названия 1

На графіку наочно видно сплески зростання числа передплатників і відписки після закінчення гівів

Про санкції

Інстаграм категорично проти гівів і всіляко перешкоджає їх проведенню: блокує конкурсні сторінки, вводить обмеження на кількість одночасних підписок, блокує конкурсні пости. Були випадки, коли Інстаграм блокував акаунти блогерів, які проводили Giveaway:

 Без названия 2

А тепер перейдемо до найцікавішого ...

Що отримують спонсори, вкладаючи гроші в Giveaway

На перший погляд, все виглядає більш ніж чудово:

Швидка популярність

І це дійсно так, ви можете стати популярним відразу! А якщо постаратися, то і блогером-мільйонником за 1 місяць)

Наприклад, в гіві з Хабібом на спонсорів за кілька годин підписалося більше 100.000 чоловік.

Низька вартість передплатника

В середньому вартість передплатника виходить в районі 50 коп. При цьому, використовуючи інші способи залучення, такі як офіційна реклама в Instagram і реклама інших блогерів, ви рідко отримуєте вартість нижче 3 грн за передплатника.

За фактом абсолютно інакше:

1. Ви отримуєте не цільову неплатоспроможну аудиторію

Здебільшого в Giveaway беруть участь підлітки, від 14 до 18 років, які хочуть виграти приз. Про аудиторію ви мріяли?)

Їм абсолютно не цікавий ваш аккаунт, так само як і ви самі, вони навіть не дізнаються про вас, адже логіка підписки на спонсорів виглядає наступним чином:

Тому не чекайте від них ні лайків, ні коментарів, не кажучи вже про продажі, про які ви мріяли, «заносячи» організаторам гроші за гів.

2. Зниження охоплення

Інстаграм ранжує стрічку для ваших передплатників, грунтуючись на десятках розумних алгоритмів, які визначають цікавість вашого контенту.

Основний параметр цих розрахунків - індекс залученості (ER). Іншими словами, як часто ваші передплатники реагують на ваш контент (пости / сторіз): ставлять лайки, залишають коментарі і репостять ваші записи. На ранжування впливає навіть те, на скільки мілісекунд на ваших постах загострюють увагу користувачі, гортаючи стрічку.

І якщо раніше ваш контент був цікавий вашим передплатникам, тому що здебільшого вашими передплатниками були друзі і ті, хто вас так чи інакше знає, то після гіва ситуація зміниться докорінно. Основними вашими передплатниками стануть люди, які підписалися на вас тільки через конкурс, і для яких ви не більше ніж 1 з 100 інших спонсорів.

Вони не будуть проявляти по відношенню до вас практично ніякої активності, максимально швидко гортаючи ваші пости. Зачепити їх увагу зможе тільки кричущий текст про те, що ви розігруєте грошові призи)

У підсумку ваш ER впаде у декілька разів від початкових значень, що буде означати для Інстаграма тільки одне: ваш аккаунт і пости стали не цікаві передплатникам.

І він почне знижувати вам охоплення, що ще сильніше знизить ER.

В результаті ваші пости будуть показуватися в самому кінці, а деяким передплатникам і зовсім не будуть.

Ось як це виглядає на прикладі мого аккаунта з 450.000 передплатників:

 Без названия 3

Охоплення в сторіз: 3.300 чоловік, що становить менше 1% від передплатників

Охоплення в стрічці: 70.000 чоловік, з яких 50% накручені лайки (про це пізніше), що становить менше 10% від кількості передплатників.

Про що це говорить? Про те, що Інстаграм зрізав охоплення, і мої пости не показуються моїм «новоспеченим» передплатникам)

3. Масові відписки

Як тільки гів закінчується, починаються масові відписки.

Розчаровані учасники конкурсу відразу ж після прямого ефіру, розуміючи, що нічого не виграли, заходять в конкурсний акаунт і тиснуть «відписатися» від усіх спонсорів.

Організатори гівів знають цю проблему і намагаються максимально швидко прибрати всіх спонсорів з конкурсної сторінки після закінчення розіграшу, але це вже не допомагає.

Учасники просто-напросто заходять в свої підписки, сортують їх за датою додавання і відписуються від всіх спонсорів.

За першу добу від вас відпишеться не менше 30% тих, хто прийшов з гівів, за наступні кілька днів ще 20%. На цьому відписки не закінчаться.

Ті, хто не встиг відписатися, будуть відписуватися від вас як тільки ваші пости почнуть з'являтися в їх стрічках.

Що це означатиме для Інстаграма? Вірно, що ваші пости і ви стали остаточно не цікавими. Інстаграм поставить хрест на твоєму акаунті та максимально знизить вас в ранжируванні.

Чи можна щось зробити

Можна, наприклад:

Останній пункт особливо люблять використовувати новоспечені «популярні» блогери, в надії дорого продати рекламу і хоча б частково компенсувати витрати на Giveaway.

Але прогрес не стоїть на місці. Якщо раніше ще можна було «впарити» рекламу довірливому рекламодавцю, який написав в Дірект і не має можливості перевірити вашу статистику, то тепер на ринку з'явилися такі серйозні сервіси, як Storiesgain, Getblogger і Epicstars, через які працює велика частина рекламодавців, і які не вийде обдурити, з неактивною аудиторією із розіграшів

Висновок

Варто брати участь в гівах чи ні - вирішувати тільки вам, якщо вам потрібна «імітація» популярності - однозначно так. Якщо ви перед собою ставите інші цілі - задумайтеся, чи варто жертвувати своїм акаунтом.