Ось конкретні приклади. Моя дружина придбала женские туфли в магазине Мерит без жодних проблем, а от я купив костюм в одному із магазинів м.Шепетівки. Коли приніс його додому, виявив недоліки, а саме - плями. На 7 день звернувся до магазину з проханням повернути гроші. Надав чек та костюм з етикеткою.
Наступного дня подзвонили з магазину і повідомили, що була проведена експертиза, яка встановила, що костюм вже використовувався.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі під час придбання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на належну якість даної продукції та обслуговування.
У стаття 14 Закону України «Про захист праав споживачів» встановлений обов'язок продавця (виробника) прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Для цього надайте відповідну заяву у двох примірниках, один з яких залишіть у продавця. На Вашому примірнику попросіть адміністрацію магазину поставити відмітку про дату отримання заяви, а також ПІБ та підпис уповноваженої особи.
Отримавши таку вимогу, продавець має 14 днів, щоб усунути недоліки товару, а якщо вимога стосується товару, який є в наявності, заміна повинна, бути здійснена негайно.
Якщо питання адміністрацією магазину вирішити не вдається, варто звертатися до районного (міського) відділу захисту прав споживачів. Згадані відділи наділені правом розглядати скарги, заяви i пропозиції громадян з питань захисту прав споживачів i вживати необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультувати споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів та подавати до суду позови про захист прав споживачів.
У разі коли під час гарантійного строку постає питання визначення причини втрати якості продукції з Вашої ініціативи, або ж ініціативи продавця може бути проведена експертиза товару. Так, згідно ст. 17 Закону України «Про захист прав споживачів»
продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди організувати проведення експертизи продукції. Перед проведенням даної експертизи, Вам повинні надати акт приймання товару на експертизу.
Якщо ж Ви не погоджуєтесь із висновками експертизи, маєте право на оскарження даного висновку у судовому порядку (ст. 17 ЗУ «Про захист прав споживачів»).
Для вирішення подібних ситуацій раджу звертатися до суду з позовом про розірвання договору купівлі-продажу та стягнення сплаченої за товар суми. Відповідно до статті 22 Закону, п. 7 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
Позовна заява подається до суду за зареєстрованим місцем проживання чи перебування споживача або за місцем заподіяння шкоди.
Тому, вибір способу захисту порушених прав залишається за нами.