Серед багатьох бажаючих надрукувати на полотні фотографії, картини та постери існує думка, що для отримання ідеального результату досить лише професійного принтера і матеріалу з назвою «полотно». На жаль, все тут йде не так просто, як хотілося б. На якість і безпеку інтер'єрного друку впливає набагато більше різних факторів, про які багато хто може не знати і навіть не здогадуватися. Читайте, зараз ви дізнаєтеся все найцікавіше і корисне!

Найтиповіші помилки любителів струминного друку на полотні, або як російською це ще називають "печать на холсте", виглядають приблизно так.

Помилка №1 - Будь-який принт на полотні можна повісити в інтер'єр.

Одного разу в нашій багетній майстерні трапилася така історія. Симпатична жінка принесла на оформлення принт на полотні. Картина 50х70 см, з зайцями і ведмедиками, мала різкий хімічний запах. Явно, призначалася для дитячої кімнати, що і підтвердилося. Ми відрадили вставляти його в раму, і ось чому.

За характерним запахом і виглядом стало зрозуміло, що принт надрукований сольвентними чорнилами на пристрої для друку зовнішньої реклами. Сольвентне чорнило містить шкідливі для людини хімічно активні розчинники, які при випаровуванні можуть викликати алергію. По токсичності сольвент майже ідентичний етилового спирту. Різниця в тому, що сольвент володіє в рази більш різким неприємним запахом і має властивість накопичуватися в організмі. Широкоформатний сольвентний друк може розміщуватися лише на вулиці. Екосольвентний друк пахне набагато менше, але також шкідливий для здоров'я і може розміщуватися в приміщеннях, де людина перебуває нетривалий час. Наприклад, в під'їздах і магазинах.

Полотна для інтер'єру можна друкувати латексними, водними або пігментними чорнилами. Всі ці чорнила створені на водній основі, але розрізняються за складом і ступеня екологічної безпеки.

Латексні чорнила складаються з полімеру, барвника, води, розчинника і стабілізатора. При друку барвистий шар не проникає вглиб матеріалу, а після нагрівання запікається на його поверхні, утворюючи «гумову» плівку з полімеру. Найкраще латексний друк підходить для друку вінілових шпалер і натяжних стель в громадських будівлях.

Водні чорнила складаються з барвника, води і регуляторів. Основною перевагою водного чорнила є його економічність. До недоліків відносяться низька світло- і водостійкість. Такі чорнила знаходять широке застосування в рекламній індустрії і друку технічної графіки.

Пігментні чорнила за своїм складом найбільше близькі до натуральних фарб, якими пишуть художники. Вони складаються з органічних твердих фарбувальних пігментів, води і невеликої кількості регуляторів. Тверді частки пігменту буквально встромлюють в поверхню полотна, зчіплюються з його верхнім шаром, і утворюють контрастні і яскраві зображення високої чіткості. Вартує друк пігментними чорнилами дорожче, ніж латексними або водними.

Помилка №2 - Всі полотна однакові.

А ось і ні. Полотно для друку проводиться в різних видах і якості. Всі полотна для друку діляться на 2 типу: натуральні і синтетичні.

Синтетичне полотно з вінілу поступається натуральному полотну за багатством і шляхетностю зовнішнього вигляду. Воно більше схоже на клейонку, ніж на тканину. Синтетичне полотно міцне, не боїться вологи і перепадів температури, тому може бути основою для зовнішньої реклами.

Натуральне полотно для друку має бавовняну або лляну основу, на яку з лицьового боку нанесений тонкий шар спеціальної грунтовки. Зворотний бік виглядає аналогічно бавовняної або лляної тканини.

Бавовняне полотно має слабо виражену текстуру переплетення ниток. Зворотний бік - білого кольору. Полотно з льону для струминного друку подібний полотну, на якому пишуться картини фарбами. Тому надруковані на ньому зображення схожі на живопис і мають високу прийнятну цінність. Вартує лляне полотно дорожче, ніж бавовняне.

Полотна розрізняються також щільністю. Щільність позначається цифрою і одиницею виміру: вага в грамах на квадратний метр (г / м2). Чим вище щільність полотна, тим менше він деформується при натяжки на підрамник і піддається коливанню температури і вологості в приміщенні.

Помилка №3 - Всі принтери друкують однаково.

Звичайно, багато компаній можуть друкувати на полотні. Однак далеко не у всіх на виході виходять якісні принти з точною передачею кольору і високою чіткістю. Треба сказати, якість друку струменевого принтера залежить від дуже багатьох чинників.

Мабуть, один з головних - це якість чорнила. Хороші чорнила безпечні для здоров'я. Вони володіють достатньою плинністю і при цьому міцним зчепленням з полотном, щоб не сильно розтікатися на поверхні і забезпечувати створення саме такої колірної «плями», як заплановано. Використання неякісного чорнила призводить до розмитості і нечіткості зображення. Більш того, чорнилом безпосередньо визначається передача кольору. Тому зображення може бути досить яскравим і соковитим тільки при використанні якісних чорнил. Неякісні підробки брендових чорнил використовуються деякими компаніями для здешевлення вартості друку.

Якість друку залежить також від розміру сопел принтера. Нагадаю, що сопла - це вузькі отвори, через які чорнило подаються на полотно. Чим вони вужчі, тим більше дрібною виходить точка на запечатуваному матеріалі. І тим, відповідно, чіткіше зображення. Треба сказати, що краплі чорнила принтерів для зовнішньої реклами та латексних принтерів мають великий розмір і тому фотографічну якість друку забезпечити не можуть. Власне, вони і не призначені для фотодруку на полотні.

На якість друку впливає також такий технічний параметр принтера, як «роздільна здатність» - має на увазі під собою максимальну кількість точок на квадратний дюйм (dpi), які принтер може надрукувати за певну кількість проходів друкуючої головки.

Якщо подивитися на зображення, надруковане з низькою роздільною здатність, легко можна помітити зернистість. Тобто, добре видно точки, які формують зображення. Такий ефект викликаний тим, що ці точки досить великі і однакові за розміром. Зображення, віддруковане на принтері з високою роздільною здатністю, буде однорідним. В цьому випадку точки набагато менше, до того ж, у них різний розмір.

Роздільна здатність принтерів, призначених для друку реклами - 720х600 dpi. Цього цілком достатньо, так як реклама розглядається з великої відстані, і зернистість непомітна.

У кращих професійних фотопринтерів дозвіл складає не менше 2880х1440 dpi, що забезпечує картинки з плавними переходами напівтонів. Така картинка чудово виглядає з відстані перегляду 50 см і менше. Всі інші принтери з роздільною здатністю в зазначеному проміжку - це маркетинговий компроміс між якістю і ціною друку.

Для друку білбордів та рекламних стендів великих розмірів, які будуть розглядатися здалеку, використовують роздільна здатність 360х360 dpi. У таких випадках зернистість зображення не буде помітна, а використовувати високу здатність недоцільно, адже ціна відбитка в такому випадку буде колосальною.

Якщо зображення буде розглядатися з відстані десь 50 сантиметрів (звичайна фотографія, наприклад), то краще використовувати дозвіл 2880х1440 dpi. Дрібні деталі при такій друку будуть чіткіше промальовані, а зображення буде виглядати однорідно. Тут собівартість друку буде вище, ніж в попередньому варіанті.

Якість друку залежить і від кількості кольорів застосовуваних чорнил. У деяких принтерах є тільки чотири кольори: синій, пурпуровий, жовтий і чорний. Вся інша палітра кольорів виходить при їх змішуванні. В інших - 6 базових кольорів з добавкою до чотирьох основних світло-синього і світло-пурпурного. Чим більше кількість базових квітів, тим точніше перенесення кольорів. Однак, навіть 6 базових кольорів не можуть забезпечити фотографічну якість надрукованого зображення, так як тональні переходи виходять дуже грубими або відсутні взагалі. Особливо це помітно на найтемніших і найсвітліших ділянках зображення. У моделях принтерів, призначених для високоякісного друку на полотні, застосовуються 9 і більше картриджів з додаванням до 6 базових кольорів сірого, світло-сірого, зеленого, оранжевого або фіолетового кольорів. Це дозволяє отримувати точну передачу кольору, м'яку деталізацію в темних і світлих областях зображення, красиві відтінки шкіри на портретах і високу пластичність передачі зображень листя, трави і хвої на пейзажах.

Помилка №4 - Принт не потрібно покривати лаком.

У нас інша думка. Ви ж хочете надрукувати свої улюблені фотографії на полотні, щоб вони виглядали, як справжні картини? А весь живопис, написаний фарбами на полотні, покривається лаком. Тому для посилення ефекту «рукотворності» краще покривати принти лаком вручну. Покриття лаком - найважливіша умова збереження надрукованого зображення. Лак захищає принт від пошкодження фарбового шару і створює надійний бар'єр запиленню. Набагато легше і безпечніше очистити від пилу саму лакову плівку, ніж барвистий шар. Лак надає фарбам красу і глибину, тому враження від фотографії або картини, надрукованій на полотні, значно посилюється.

Видрукуване полотно можна покрити лаком для живопису або текстурованим гелем. Глянцева лакова плівка додає відбитку обсягу, додаткову соковитість і яскравість. Промальовування за технологією «текстурний гель» надає зображенню на полотні ефект мазка і ще більше підсилює відчуття рукотворного твору.

Інша справа, якщо ви хочете надрукувати рекламу або недорогі постери для офісу, де ціна важливіше якості. Тоді можна заощадити на покритті лаком.

Отже, у вас є зображення, яке ви хочете надрукувати на полотні? Вперед без сумнівів! У цій статті ми провели аналіз, який допоможе вам розібратися у всіх тонкощах друку на полотні і усвідомлено вибрати кращий варіант для покупки. Почніть оточувати себе мистецтвом!