Купівля будинку на ділянці землі під Рівним в Україні набагато складніше угод з квартирами. Це обумовлено наявністю двох об'єктів: ділянки та будови. Це збільшує кількість документів і ризики що супроводжують покупку. Покупцеві доведеться враховувати більше нюансів перед підписанням договору.
Алгоритм дій покупця
Купуючи житловий будинок потрібно слідувати статтям законодавства. Сам процесор має на увазі ряд простих етапів:
- Пошук нерухомості.
- Оцінку відповідних об'єктів.
- Збір та перевірку документації.
- Підписання попереднього контракту.
- Висновок основної угоди.
- Передачу суми, зазначеної в договорі.
- Реєстрацію нерухомого майна.
- Оплату мит і податків.
Оцінюємо вподобаний об'єкт
Перед покупкою нерухомості важливо оцінити будинок і земельну ділянку. Вартість може визначатися власними силами або незалежним експертом. У першому випадку потрібно провести аналіз аналогічних об'єктів на ринку. Бажано також вивчити якість комунікацій, можливість встановлення сонячних панелей, перед цим вивчити, які бувають сонячні електростанції. Наймаючи експерта потрібно бути готовим до оплати його послуг.
Ціноутворення нерухомості на Рівненському ринку залежить від:
- площі ділянки землі та житлової будови;
- наявності централізованих комунікаційних систем;
- будівельних матеріалів, використаних в будівництві;
- віку домоволодіння;
- наявності додаткових будівель;
- якості ґрунту.
Перевіряємо документацію
Спочатку покупець повинен вивчити правовстановлюючі документи на житло. Це папери що послужили підставою виникнення майнових прав.
Для законної купівлі приватної нерухомості будуть потрібні наступні документи:
- документ, що підтверджує законність володіння нерухомістю;
- технічна документація на споруди на ділянці;
- висновок про межування наділу;
- згода осіб, зацікавлених в угоді завірена нотаріально;
- електронна або паперова виписка з державного реєстру;
- виписка з податкової про сплату земельного податку.
Якщо будинок продається подружньою парою, буде потрібно свідоцтво про шлюб і нотаріально завірена згода одного з подружжя. Якщо в угоді беруть участь неповнолітні діти потрібен дозвіл опікунських органів.
Важливість попереднього договору
Покупець і продавець зацікавлені в гарантіях успішного завершення угоди. Це можна досягти підписанням попередньої згоди. Документ дозволить знизити шанси зриву угоди.
У договорі має міститися інформація про:
- предмет угоди;
- вартості нерухомості;
- порядок взаєморозрахунків;
- обов'язки та права покупця і продавця;
- час укладення основного контракту;
- особливі умови важливі сторонам угоди.
Підписуємо основний контракт
Як підстава для укладення угоди з нерухомістю виступає договір, підписаний покупцем і продавцем. За взаємної згоди сторін документ може завірятися нотаріально. Відповідно до цивільного кодексу істотними умовами договору є нерухомість і її вартість. Покупцеві потрібно переконатися, що продавець вказав в договорі наступну інформацію:
- назву документа;
- дату і місце підписання договору;
- список всіх будівель на ділянці;
- технічний опис будинку і землі;
- вартість нерухомого майна;
- важливі для сторін угоди доповнення.
Передавати ділянку з домоволодінням рекомендовано по додатковому акту. В основному договорі вказується посилання на передавальний акт.
Оплачуємо покупку
Покупець може передавати гроші безготівковим переказом, готівкою або через банківський осередок. Передача готівки повинна проходити в присутності свідків. Це може бути нотаріус або банківський співробітник. Сам процес взаєморозрахунків повинен фіксуватися документально. Для цього складається розписка, яку запевняє нотаріус. Після розрахунків покупець і продавець ставлять підписи в договорі та передавальному акті.
Реєструємо нерухомість
Для узаконення угоди з купівлі приватного будинку її сторони повинні звернутися до Державного реєстру речових прав. В останньому буде зареєстрований перехід майнових прав на ділянку і землю до нового власника.
Для реєстратора важлива наявність:
- грамотна заповненої заяви;
- одного примірника договору;
- паспортів покупця і продавця;
- виписки з електронного реєстру;
- кадастрового паспорта;
- передавального акту;
- платіжок про сплату держмита і послуг.
Документація реєстратору подається особисто або дистанційно через інтернет. На розгляд документів і формування розділу в електронному реєстрі відводиться 10 днів. В результаті заявник отримує виписку або відмову.