Як правильно обирати типографію

Попит на поліграфічні послуги породив надлишок пропозицій. Але не всі підрядники відповідають головній вимозі - балансу якості, термінів і вартості. Ми допоможемо вам зорієнтуватися і підкажемо, як вибрати друкарню.

Посередник або виробник - кого вибрати?

Невеликі фірми часто виступають в ролі посередників, працюючи з видавництвами на умовах аутсорсингу. Вони дають рекламу про пакет поліграфічних послуг, хоча рідко у їх розпорядженні є устаткування, здатне забезпечити повний виробничий цикл.

Суть їх послуг полягає в передачі замовлень друкарням, що призводить до збільшення термінів і підвищення вартості. З ними можна співпрацювати разово, але для постійної роботи вигідніше звернутися до великих підприємств як ось тут. У них є виробнича база для друку великих тиражів і ряд додаткових послуг.

Як вибрати друкарню за видами поліграфії?

Поліграфії можуть спеціалізуватися на декількох видах друку або бути універсальними. Перший тип підійде, якщо ви постійно замовляєте однакову продукцію. Якщо ж періодично потрібні різні формати / матеріали / види поліграфії, звертайтеся до універсалів.

  1. Ділова поліграфія. При замовленні друкованих продуктів, що виконують представницьку функцію, потрібно дуже добре продумати їх дизайн. Компанії, що працюють в цьому напрямку, пропонують послуги з розробки фірмового стилю конвертів, бланків, папок, візиток, блокнотів та ін. Звернувшись до них, ви заощадите час на пошук дизайнера.
  2. Рекламна продукція. Листівки, буклети та POS-матеріали сприяють просуванню бренду. Їх розміщують в офісах, торгових точках, на локаціях промозаходів. Вибирайте друкарні, які запропонують вам діапазон розмірів. Якщо банерами і стікерами вже нікого не здивувати, то воблери, некхенгери, шелфтокери і диспенсери однозначно привернуть до себе увагу.
  3. Календарі. Виконують інформаційну, сувенірну, рекламну та представницьку функції. Зверніть увагу на друкарні, які пропонують послугу індивідуальної розробки дизайну календарів. Вони можуть зверстати макет на основі ваших фотографій або самі організувати тематичний фотосет.
  4. Багатосмугова продукція. Замовляєте періодику, книги і навчальні матеріали? Радимо прискіпливо оцінювати якість продукції на виході, репутацію друкарні, наявність додаткових послуг (редактура, коректура, дизайнерська обробка).

Цифровий друк або офсетний?

Основні способи друку - офсет і цифра. Офсетний друк дозволяє отримати зображення шляхом відбитка офсетної пластини (форми) на аркуші паперу з рулону. Її перевага - дешевизна при великих тиражах. Мінуси офсету - необхідність кольоророзділу, кольоропроби, підготовки і друку форм, налагодження преса. А ще - неможливість надрукувати пробний екземпляр або внести зміни в макет.

Цифровий друк - це пряме нанесення фарб без друкованих форм. Її ще називають оперативною, тому що від моменту відправки макета до отримання готового виробу може пройти не те, що годинни, - хвилини! Ціна одиниці продукції буде вище, ніж при офсет, зате можна замовити тираж від 1 екземпляра.

При цифровому друці можна не думати над підбором матеріалу. Комп'ютер роздрукує зображення на папері, тканині, картоні, пластику, плівці, рулонних матеріалах і поверхнях, чутливих до тиску, нагріванню.

А ще за допомогою цифрового друку можна захистити продукцію від підробок. На етикетку або упаковку наносять голограми, мікродрук, гільоширну сітку, підбирають спеціальний матеріал (наприклад, пломбовий папір), роблять наскрізну нумерацію.

Фактори, що впливають на вартість

У собівартість поліграфічної продукції закладена не тільки фактична ціна примірника (матеріал + фарба + амортизація обладнання), а й витрати виробництва, адміністративні витрати. Це фактори, на які ви не можете вплинути. Але вам під силу регулювати основні параметри замовлення.

Розмір тиражу

Чим більше тираж - тим нижче вартість одиниці продукції. Тільки врахуйте: якщо в майбутньому буде потрібно внести зміни в макет, зробити це без зайвих витрат можна лише при цифровому друці. Переналагодження офсетних форм знищить вашу економію.

Формат

Дорожче обійдуться як великі формати, так і малі. В обох випадках потрібно відповідне обладнання. Наприклад, друк плакатів А1 буде дорожче, ніж А2. При виборі двостороннього або одностороннього друку вигідніше перший варіант, тому що подорожчання незначне, а рекламної площі в два рази більше.

Якщо ви замовляєте верстку макета, ціна буде залежати від виду поліграфії, наприклад, макет для візитки обійдеться дешевше, ніж для листівки.

Якість

Устаткування стандартної друкарні друкує на папері щільністю від 45-70 до 502-600 г / м2. Базою для розрахунку вартості примірника зазвичай беруть папір щільністю 115 г / м2, чим більше цей показник - тим вище фінальна ціна продукції. Найближче значення (130 г / м2) призведе до подорожчання продукції приблизно на 5-10%.

Також на ціну впливає вид матеріалу. Друк на дизайнерському рельєфному папері, вінілі, картоні обійдеться дорожче.

Швидкість

Для термінових замовлень зверніться до оперативної поліграфії. В її суті - цифрова технологія друку, надшвидка обробка замовлень і доставка продукції в точно призначений день. Великі друкарні часто роблять націнку на термінові замовлення, так як їх завантаження розписана на тижні вперед, і щоб прийняти позаплановий замовлення, необхідно зрушувати графіки або збільшувати тривалість зміни.