Версія для друку
Розділ Суспільство

Парламентський комітет підтримав ліквідацію Славутського району

Автор 01 липня 2020, 19:30

1 липня Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді прийняти Проект Постанови про утворення та ліквідацію районів №3650.

Таким чином, Хмельницька область матиме 5 районів замість 20-ти: Дунаєвецький (до якого ввійдуть теперішні Дунаєвецький, Новоушицький, Ярмолинецький і Городоцький райони), Кам’янець-Подільський (Кам’янець-Подільський і Чемеровецький), Старокостянтинівський (Старокостянтинівський, Старосинявський, Красилівський, Теофіпольський і Білогірський), Хмельницький (Хмельницький, Віньковецький, Деражнянський, Летичівський і Волочиський) і Шепетівський (Шепетівський, Полонський, Ізяславський, Славутський, місто Нетішин).

Під час засідання Комітету Міністр розвитку громад та територій України Олексій Чернишов сказав:

«Утворення нових районів забезпечить відповідність системи адміністративно-територіального устрою районного рівня сучасним вимогам та європейським стандартам. Це також сприятиме визначенню обґрунтованої територіальної основи для діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування»

Голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою Віталій Безгін проінформував, що на голосування було винесено проект, який підтримує Мінрегіон і Хмельницька ОДА:

«Ми рекомендуватимемо парламенту приймати редакцію постанови, доопрацьовану у Комітеті. Це не через те, що є якісь конфлікти чи непорозуміння з Міністерством. Ми усвідомлювали, що через брак часу певні речі доведеться вирішувати на рівні Верховної Ради, але з залученням фахівців Мінрегіону»

Як повідомлялося, чергові місцеві вибори у жовтні 2020 року мають пройти на новій територіальній основі громад і районів. Після місцевих виборів усі громади вийдуть з-під впливу району (районних органів влади).

Район матиме свої повноваження і джерела наповнення бюджету, і вони ніяк не перетинатимуться, як це маємо в чинній системі, з повноваженнями і ресурсами громад. Усі громади матимуть повноваження і джерела ресурсів, які зараз є у міст обласного значення. Основною функцією районів буде координація територіальних підрозділів органів виконавчої влади.

Сьогодні парламентський Комітет з питань бюджету рекомендував Верховній Раді України прийняти в першому читанні проект закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» № 3614. Цей законопроект – один з пакету нормативно-правових документів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.

Законопроект передбачає, що сільські, селищні, міські бюджети більше не залежатимуть від району. Всі 1470 територіальних громад, межі яких уже затвердив Уряд, перейдуть на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом.

Виходячи із законопроекту, доходи і видатки між бюджетами районів та територіальних громад розмежують. Районні бюджети пропонується виключити із системи горизонтального вирівнювання. Тобто районні бюджети не отримуватимуть базову дотацію і не будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом.

Формування районних бюджетів здійснюватиметься за рахунок:

► власних доходів:

  • податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є райрада,
  • плата за ліцензії та сертифікати господарської діяльності, що видані РДА,
  • орендна плата за користування майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є райради;
  • орендна плата за водні об’єкти, що надаються РДА та райрадами (до розмежування між громадами)
  • інші доходи.

content район

► дотацій та субвенцій, які можуть спрямовуватися з інших бюджетів.

Бюджети 1470 територіальних громад, згідно з чинним бюджетним та податковим законодавством, будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом. Серед їх основних надходжень:

  • ПДФО 60 %
  • місцеві податки і збори
  • рентні платежі
  • акцизний податок
  • доходи від використання комунального майна
  • плата за надання адміністративних послуг
  • трансферти (дотації, субвенції) тощо.

Отже, всі 1470 територіальних громад будуть незалежними – органи влади районного рівня не матимуть на них жодного адміністративного та фінансового впливу.

Останнє редагування 01 липня 2020, 20:27