Інфляція, ослаблення попиту, соціальна нестабільність та війна в Україні призводять до бурхливої зміни цін на автомобільні вантажоперевезення. еволюція спотових та контрактних ставок.

  • Європейський індекс контрактних автомобільних фрахтових ставок досяг історичного максимуму у 121 пункт у другому кварталі 2022 року, що на 6,1 пункту вище порівняно з попереднім кварталом та на 13,1 пункту у річному обчисленні.
  • Європейський індекс спотових автомобільних фрахтових ставок також досяг рекордного рівня 134 пункти, що на 11,8 пункту більше, ніж у першому кварталі 2022 року, і на 20,1 пункту, ніж у другому кварталі 2021 року.
    Інфляція зростає у всіх європейських країнах і досягла рекордного рівня в 8,6% у єврозоні в червні, чинячи тиск на витрати та попит.
  • У той час як ціни на дизельне паливо варіювалися залежно від країни, оскільки ціни залишалися підвищеними в липні і на 69% вищі за рівень січня.

Європейський контрольний показник автомобільних фрахтових ставок, підготовлений компаніями Transport Intelligence, Upply та IRU, щокварталу аналізує ціни на європейські автомобільні перевезення та ринкові перспективи для інформування вантажовідправників, постачальників транспортних послуг та перевізників.

Вперше з початку звіту Ti, Upply та IRU можуть запропонувати диференційований аналіз спотових та контрактних ставок у цьому випуску, що охоплює другий квартал 2022 року.

Томас Лар'є, головний виконавчий директор Upply, коментує: «Затишшя у попиті в Європі має сповільнити підвищувальний тиск на ставки автомобільних вантажоперевезень. З іншого боку, перевізники, як і раніше, стикаються зі значним зростанням витрат (паливо, робоча сила тощо), тому ставки, ймовірно, залишаться на високому рівні найближчими місяцями».

Натаніель Дональдсон, економічний аналітик Ti, сказав: «Вплив зростання витрат у 2022 році зараз дуже очевидний, оскільки ставки автомобільних вантажних перевезень на європейському континенті досягають нового історичного максимуму. Початкове зростання цін на пальне після вторгнення в Україну втримало і створило набагато дорожче середовище для європейських автомобільних перевізників, у той час як страйки та дефіцит водіїв обмежують пропускну спроможність. Ряд індикаторів вказує на різке уповільнення споживання та виробництва, що полегшить подальше зростання, тоді як високі витрати утримують ставки на високому рівні».