Ставлення до колекторів за кордоном більш терпиме, ніж в Росії. Їх навіть залучають держструктури для роботи з боржниками по податках, несплаченим штрафів. Головна умова, яку висувають чиновники приватним агентствам - це відсутність шантажу і погроз по відношенню до боржників.

Нещодавно стало відомо, що канадський уряд вирішив найняти приватного колекторське агентство, яке буде працювати з громадянами, що заборгували державі близько 129 млн доларів. Основну масу боргів становлять різні штрафи, винесені в тому числі за несплату банківських кредитів.

Раніше роботу з боржниками здійснювала невелика держструктура, чисельністю персоналу всього 19 чоловік. Але результатами її роботи канадські чиновники залишилися незадоволені. В основному борці з боржниками розсилали поштові повідомлення, на які, самі боржники, мабуть, не звертали жодної уваги.

До колекторів ж у чиновників особливі вимоги. Вони повинні домогтися повернення боргу, однак при цьому ні мають права погрожувати боржникам або шантажувати.

До послуг колекторів вдаються чиновники в багатьох розвинених країнах. Так, у Великобританії податкова служба вирішила залучити колекторів для збору заборгованостей по податках. За підрахунками чиновників, при витратах на наймання колекторів в розмірі 70 млн фунтів стерлінгів, вони зможуть зібрати з громадян борги на 1,35 млрд фунтів.

На початку цього року Німеччина підготувала для Греції 170 колекторів, які повинні були допомогти в зборі податків. Греки, як стверджують кредитори, часто ухиляються від сплати податків, що стало однією з причин кризи в цій країні.

У США колектори працюють по всіх видах заборгованостей. При цьому там дуже рідко колектори приїжджають на особисті зустрічі з боржником. Часто всі питання мирно вирішуються по телефону. Це пояснюється рівнем грамотності західних позичальників, які розуміють необхідність роботи зі збирачами боргів і не ухиляються від цього.

Оскільки у всіх розвинених країнах колекторам строго заборонено чинити психологічний і інший тиск на боржника, вони часто змушені вдаватися до креативних методів впливу. Так, в Іспанії колектори часто переодягаються в ченців і невідступно слідують за боржниками, намагаючись вплинути на його совість. Кажуть, допомагає.