Історія появи екскаватора темна і загадкова. Офіційно ідею створення землерийної машини приписують великому генію Леонардо да Вінчі, спроектувати щось схоже на сучасний екскаватор-драглайн ще на початку шістнадцятого століття. Проте існують свідчення, що така машина з'явилася ще раніше. У будь-якому випадку починаючи з XVI століття землерийні установки активно застосовувалися і поліпшувалися в Італії, Франції та Америці. За підтримки http://excavator.org.ua спробуємо дослідити цю тему.

Американський винахід

Чергова непереборна потреба у винаході ефективних екскаваторних машин виникла в тридцятих року XIX століття в Сполучених Штатах Америки. Саме в цей час там активно будувалися залізниці, і в дешевій робочій силі був великий недолік. І механік Вільям Сміт Отіс зумів задовольнити цю потребу, спроектувавши в 1832-1836 роках перший одноковшевий екскаватор.

Отримана машина була неполноповоротние і мала:

  • залізничну ходову частину;
  • ківш об'ємом більше одного кубометра;
  • паровий двигун на 15 кінських сил.

При продуктивності близько півсотні кубометрів на годину цей екскаватор заміняв півсотні робітників. А вже через пару років його продуктивність зросла майже вчетверо.

Подорож екскаватора в Європу і Азію

В Англії перший екскаватор приїхав в 1842 році, а вже через рік відразу чотири машини були куплені Росією для будівництва Миколаївської залізниці. Правда, там ними ефективно користуватися так і не навчилися, тому в 1848 році екскаватори були відправлені на Урал. Саме в Росії, вперше в світі, екскаватори були використані для робіт з видобутку руди.

Починаючи з другої половини дев'ятнадцятого століття людство вже не могло обходитися без екскаваторів. Винахідники з різних країн стали навперебій пропонувати різні типи землерийних машин для різних видів робіт.

У Німеччині широко поширилися «будівельні локомобілі» з одноканатними грейферами.

До Росії завезли винайдені знову-таки в Америці «землекопних машини», в які впрягали коней. Тут же використовувалися і «кінні волокуші» з металевим ковшем.

У 1902 році на Путіловському заводі був створений перший російський залізничний екскаватор з одним змінним ковшом, так само неполноповоротние. Продуктивність його досягала 290 кубометрів на годину.

Будівництво каналів

Екскаватор кінець 19-початок 20 століття кінці XIX - початку XX століть вироблялося будівництво гігантських каналів, що дозволило оцінити ефективність заміни ручної праці машинною. Суецький канал будували практично вручну протягом 10 років. На будівництві було зайнято 40 тисяч робітників, і загальний обсяг вивезеного ґрунту склав близько 75 мільйонів кубометрів.

Панамський канал будувався вже за допомогою машин - з допомогою ста одноківшових і двадцяти багатоковшевих екскаваторів було переміщено близько 160 мільйонів кубометрів ґрунту.

XX століття - століття загального розвитку

Після Першої світової війни розвиток екскаваторів пішло ще більш інтенсивно. Вперше на них почали використовувати двигуни внутрішнього згоряння і електроприводи, гусеничний хід і т.д. З'явилася можливість робити їх повноповоротними, а також істотно розширився ряд навісного обладнання. Відповідно, розширилася і сфера їх застосування. У другій половині минулого століття удосконалювалися вже тільки технології і обладнання.

Хочете поглянути на сучасні екскаватори? - больше экскаваторов на сайте компании