Шепетівчанин допоміг здійснити відкриття нового небезпечного астероїда

Автор 16 листопада 2015, 23:46
Україна стала учасницею міжнародної кампанії з пошуку астероїдів, де взяли участь спеціалізовані університети зі США, Португалії, Румунії, Польщі, Німеччини, Росії, Уругваю, Шрі-Ланки, Індії, Непалу та інших країн. Програма проходила цьогоріч під назвою "International Asteroid Searching campaign" з 13 серпня по 17 вересня.
Українська група, яку очолив рівнянин Вадим Мулявка, здійснили відкриття астероїда, який раніше ще не був помічений. До команди увійшли також Юлій Лавренко із Шепетівки та киянин Олександр Горбачук.

Вадим Мулявка каже, що астрономія – це його захоплення. Наукою серйозно не займається. Втім, це не завадило йому зробити астрономічне відкриття.
Типовий астрономічний об`єкт, що знаходиться в головному поясі астероїдів між орбітами Марсу та Юпітера. Нашій команді Street Astro Ukraine пощастило його спостерігати в рамках міжнародної програми з пошуку астероїдів, участь в якій брали спеціалізовані школи та університети. Ми не є спеціалістами в цій галузі, але спостережливість та уважність дозволили нам зробити це відкриття.
Отже, астероїд був помічений на знімках радіотелескопу "Pan-STARRS 1", які українські астрономи отримали 9 вересня 2015 року. Після опрацювання знімків хлопці відправили звіт до Центру малих планет (MPC), де згодом відкриття українців було підтверджене. Це означає, що раніше космічний об’єкт не був помічений.

Далі за цим об’єктом спостерігали ще 23 рази, що і дозволило визначити його основні характеристики: період обертання 36 днів, абсолютна магнітуда 21.0, за попередніми обрахунками його діаметр складає близько 240 метрів.
2015 RV82 - офіційно внесено до всіх каталогів астрономічних тіл, наразі це ім`я тимчасове, але присвоєння власного імені інколи займає близько 3-4 років. Тоді нам, як першовідкривачам, дадуть можливість вибрати для нього власне ім`я. А поки невеликий астероїд 2015 RV82 спокійно рухатиметься між Марсом та Юпітером зі швидкістю 7,5 км/сек. Синьо-жовта лінія на фото - орбіта астероїда. Червоним позначена орбіта Марсу, жовтим - Юпітера, а синім, ближче до жовтої плямки (Сонця), - орбіта Землі.
Упродовж цієї програми українська команда - Street Astro Ukraine отримувала знімки різних ділянок неба з найпотужніших радіотелескопів світу (ALMA, PAN-STARSS), які потрібно було обробити, використовуючи спеціальне програмне забезпечення, та розпізнати навколоземні об`єкти (NEO) або астероїди, що є потенційно небезпечними для Землі. Перед початком спостереження хлопці пройшли невеликий навчальний курс, щоб елементарно вміти розрізняти їх серед безлічі зірок, комет та артефактів самих знімків. Метою дослідження було відшукати нові, раніше невідомі об`єкти. Також часто на знімках були присутні уже відомі навколоземні астероїди - в такому разі потрібно було зафіксувати їх у щотижневих звітах, що відсилалися після обробки кожного знімка.

На сьогодні офіційно підтверджено відкриття командою Street Astro Ukraine новий потенційно небезпечний астероїд 2015 RV82.

Головну ціль, яку ставлять перед собою відкривачі, – це розповісти суспільству про небезпеку астероїдів та залучити зацікавлених людей до цього процесу. А далі - справа за вченими, що визначають його траекторію, масу, клас і т.ін.
Останнє редагування 17 листопада 2015, 00:02